środa, 15 maja 2024

Wycieczka do Wejherowa

 Na okoliczność moich imienin uskuteczniona została wycieczka do Wejherowa. 

Tym razem trochę na odwrót niż zwykle bo poszłyśmy na ryneczek gdzie kupiłam co nieco, następnie poszłyśmy na obiadek.



Zupa krem z pomidorów z mozzarellą i ciepłymi bułeczkami, przyznam że knajpka trzyma fason. Mniam! 


Lokal swego czasu otrzymał nagrodę za najlepszą pizzę, taka ciekawostka: nazwy wariantów są inspirowane ulicami miasta. Pizza dobra ale zupa krem jest o wiele lepsza, to coś co sie wspomina. Serio!


Mimo jak widać nie do końca sprzyjającej aury poszłyśmy do Parku Majkowskiego, jest to park miejski, pałacowy w stylu angielskim. Park Miejski im. Aleksandra Majkowskiego sąsiaduje z Kalwarią Wejherowską. Spacerując alejkami można podziwiać drzewa, kwiaty, zbiorniki wodne a nawet ptactwo, na przykład żurawie. 


Na terenie parku znajdują sie woliery z ptakami, pałac, muzeum piśmiennictwa, pergola różana, restauracja i kawiarnia. źródło mapki


Kawiarenkę odwiedziłyśmy. A wiecie że nagłówek tego bloga, ta fotografia:


zrobiona została właśnie w tym miejscu. Pewnego dnia, gdy siedziałam przy stoliku na zewnątrz zrobiłam kilka ujęć, oczywiście była tamtego dnia piękniejsza pogoda. Nagłówek planuję zmienić:) 


Tym razem siedziałyśmy wewnątrz delektując sie ciepłą herbatką i aromatycznym piernikiem. 


Pogoda nie przyciągnęła tłumów, choć w tej kawiarni nie aż tak łatwo o stolik.  W karcie znalazłam desery, zupy, przystawki a nawet drugie dania: policzki wieprzowe a nawet golonka. 


Widać zielono, spacer bardzo przyjemny, czas przy smacznej herbatce miło płynął, naprawdę nie chciało się stamtąd wychodzić..

Tutaj taki oto grajek z akordeonem, po wciśnięciu guziczka na instrumencie pan "śpiewa" po kaszubsku i "przygrywa".
 

Jak sie bliżej przyjrzeć po jednej stronie ma "pojemnik z tabaką" po drugiej wisi jakiś chyba "płaszcz". 
Na dole jak sam grajek "mówi" ma pojemnik z piwem.
Wszystkiemu przysłuchuje sie i przygląda taki "piesek" mały.


W drodze powrotnej zajrzałam do herbaciarni ale o tym w innym wpisie. Wstąpiłam do lumpka gdzie w oko wpadła mi torebka, nie kupiłam jej. Mam mieszane uczucia bo ładna ale mała. Torebka spodobała mi się bardzo ale czy bym ją nosiła, oto jest pytanie. 

Wycieczka udana, miasto ma trochę atrakcji, klimat swój, chętnie się tam jeszcze wybiorę.


19 komentarzy:

  1. Takie imieniny lubię najbardziej, tyle przyjemności na jednej wycieczce, to jest to!

    OdpowiedzUsuń
  2. Miła wycieczka imieninowa. Warto wyjeżdżać i doświadczać nowych rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Super wycieczka. A mnie Twój nagłówek od razu kojarzy się z Tobą. Szkoda, że planujesz jego zmianę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna wycieczka :) nie sądziłam, że to takie fajne miejsce, grajek z pieskiem skradł moje serce :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy tam nie byłam ale jak widzę muszę się tam wybrać. Dzięki.za podpoeiedź:) Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniale spędzony czas :) Wszystkiego Najlepszego z okazji imienin :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajne zdjęcia <3
    Nigdy tam nie byłam ale wszystko przede mną. Kojarzę te rzeźby z Internetu.
    Pozdrawiam i zapraszam do obejrzenia mojego nowego obrazu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Najważniejsze, że udana wycieczka. Park wydaje się fajny!

    OdpowiedzUsuń
  10. Pieknie tam.
    Zupkę taka bym zjadła, pizzę też bym zjadła, w ogóle jestem ostatnio nienażarta, to na stres tak reaguję.
    Nie wiedziałam, że to stamtąd masz nagłówek. :D :D :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dziękuję za bardzo ciekawą fotorelację.

    OdpowiedzUsuń
  12. Tam jeszcze nie byłam, ale jak będę w okolicy to na pewno nadrobię. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajny wypad imieninowy. Wszystkiego co najlepsze z tej okazji:)
    Bardzo sympatyczne miejsca,w których można miło spędzić czas i pomarzyć.
    Ławeczka z grajkiem i piesek bardzo mi się podobają. Lubię takie klimaty.
    Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wejherowo to bardzo ładne miasto. Byłam w tym parku i przy grającej ławeczce też. Pergola różana - cudna !!! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przez Wejherowo jedynie przejeżdżałam. Nigdy nie zatrzymywałam się tam na dłużej. Widzę, że mógł to być błąd, bo to bardzo ładne miasteczko.

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam miasta, które przyciągają mnie mnóstwem soczystej zieleni, fantastyczna strawa dla oczu i duszy.

    OdpowiedzUsuń
  17. Mam wrazenie, ze to byly swietne imieniny. I przyjemne miejsce :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy tam nie byłam, ale patrząc na twoje zdjęcia, aż nabrałam ochoty żeby się tam wybrać. Angela

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!