czwartek, 21 listopada 2019

Sentymentalnie sie zrobiło.... Przesyłka z Buska Zdroju od Sulphur Busko Zdrój...

Cześć Kochani! Wczoraj dostałam przesyłkę od firmy Sulphur Busko Zdrój. Nim przejdę do zawartości powspominam sobie.... Miłych chwil w Busku Zdroju trochę było.. jak wiecie odwiedziłam tę miejscowość dwa razy: pięknym słonecznym latem i zimą. Busko to miasto uzdrowiskowe w Polsce, w województwie świętokrzyskim, w herbie ma słońce które znalazło się tam nie przypadkowo. Gdzieś wyczytałam że Busko ma najwięcej słonecznych dni w roku. Wiecie co? Chyba coś w tym jest, mam wrażenie że w Busku zawsze jest ładna pogoda. Pamiętam letnią burzę ale była tak ekspresowa że sama nie zauważyłam kiedy przeleciała ustępując miejsca herbowemu słoneczku:) 
Chyba najbardziej rozpoznawalnym miejscem, atrakcją jest Park Zdrojowy po którym biegają wiewiórki które są bardzo towarzyskie. W Parku Zdrojowym majestatycznie stoi piękny zabytek - Sanatorium Uzdrowiskowe „Marconi” z 1836 roku. Miałam okazje tam jeść, spać no i przede wszystkim miałam tam zabiegi siarczkowe i borowinowe, masaże... naturalnie... 
Tak Marconi wygląda latem


Tu już zimowe ujęcie. Jest i Koziołek Matołek, zmierzający do Pacanowa:) 



Urokliwy Marconi wieczorem...



A tak wygląda zabytek wraz z dobudowanymi częściami...


Uzdrowisko przyciąga kuracjuszy zabiegami które skutecznie leczą choroby stawów, kręgosłupa, pourazowe narządu ruchu oraz skóry (głównie łuszczycę).można poprawić sprawność, obniżyć ból... wszystko to dzięki naturalnym bogactwom: między innymi borowinie z której robi sie okłady - peloidoterapia


Wielkim dobrem regionu są wody lecznicze. Niżej podane informacje o wodach zaczerpnęłam ze strony Uzdrowiska, klikając w nazwę możesz dowiedzieć się więcej:

Solanka jodkowa: "Wpływa pozytywnie na pracę autonomicznego układu nerwowego, normalizuje ciśnienie tętnicze krwi, rozluźnia mięśnie, poprawia ukrwienie tkanek. Kąpiele solankowo-jodkowe szczególnie zalecane są w schorzeniach reumatologicznych, pourazowych narządu ruchu, neurologicznych (dyskopatia, neuralgie), zaburzeniach krążenia oraz w przewlekłej nerwicy wegetatywnej i chorobach dróg oddechowych."

Woda siarczkowa "Woda siarczkowa jest ceniona w kuracji dermatologicznej. Powoduje głębokie oczyszczanie z równoczesną regeneracją tkanek. Ma właściwości bakteriobójcze, przeciwgrzybicze, przeciwpasożytnicze i antyalergiczne. Związki siarki wiążą metale ciężkie (ołów, rtęć) i przyspieszają ich wydalanie z organizmu. Prowadzone są badania nad odtruwającymi właściwościami wód siarczkowych."


Sulphur Busko Zdrój to rodzime przedsiębiorstwo farmaceutyczne działające od 1994 roku, które do wyrobu swoich produktów wykorzystuje solankę siarczkową i borowinę (peloidy). Producent zapewnia że wytwarzane w Busku Zdroju produkty"
- są poddawane ścisłej kontroli
- każda partia produktu posiada stałą ilość substancji aktywnych biologicznie
- Substancje pomocnicze użyte do produkcji to najwyższej jakości surowce farmaceutyczne spełniające normy jakości zgodne z wymogami Farmakopei Polskiej i Farmakopei Europejskiej
- Są czyste mikrobiologicznie, produkowane w zakładzie, w którym rygorystycznie przestrzega się standardów czystości mikrobiologicznej wymaganych dla leków.
Wszystkie produkty uzdrowiskowe są zarejestrowane w bazie CPNP zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) dotyczącego produktów kosmetycznych. źródło

A oto co przyszło i jak zapakowane:


Mineralny szampon zdrojowy Przeznaczony do włosów tłustych, producent obiecuje że przedłuża ich świeżość, zmniejsza łupież i zwiększa połysk sprawiając że są bardziej puszyste. Przebadany dermatologicznie. W badaniach dermatologicznych i aplikacyjnych nie zaobserwowano odczynów alergicznych i podrażnień.

Mineralna odżywka zdrojowa ma zmniejszać przetłuszczanie bez przesuszania, po użyciu włosy mają być naturalnie puszyste, lepiej sie rozczesywać i układać. Produkt przebadany jak wyżej:)

Borowina spa do kąpieli - "Stymuluje odnowę tkanek. Kąpiel pachnąca sosnowym lasem relaksuje, rozluźnia, redukuje uczucie ociężałości nóg, pozostawia skórę doskonale nawilżoną i wygładzoną."

Buskie spa siarczkowe "Kąpiel dokładnie oczyszcza i pielęgnuje skórę, przygotowując ją do wchłaniania aktywnych składników solanki siarczkowej. Cudowny relaks, niwelujący zmęczenie, nadający skórze przyjemny, delikatny zapach."



Za przesyłkę dziękuję sulphur.com.pl

68 komentarzy:

  1. Wyobraziłam sobie taką kąpiel i rozmarzyłam się :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam kompiele borowinowe. 😊

    OdpowiedzUsuń
  3. Taka kąpiel borowinowa to super sprawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto sie zrelaksować korzystając z naturalnych bogactw:)

      Usuń
  4. Nantakie spa domowe to bym się skusiła.

    OdpowiedzUsuń
  5. O proszę, jaka piękna paczuszka ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. chciałabym się kiedyś tam wybrać :D może będzie okazja :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj ja też planuję sie wybrać do Buska, ale jak na razie trochę ich skarbu przyjechało do mnie:)

      Usuń
  7. Ciekawe produkty, szczególnie szampon + odżywka :). Jakoś nigdy nie miałam okazji stosować tego typu produktów z solankami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kiedyś w Busku robiłam eksperymenty z tymi wodami i włosami:)

      Usuń
  8. Borowinowa kąpiel? Oj przydałaby mi się :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Okłady super działały, polecam. Oczywiście to zabiegi zaordynowane przez lekarza.

      Usuń
  9. Koziołek Matołek wyglada jakby hasał po śniegu xD

    OdpowiedzUsuń
  10. Aż mi się zachciało gdzieś ruszyć mój leniwy tyłek 💜

    OdpowiedzUsuń
  11. Z chęcią bym się wybrała do takiego ośrodka i skorzystała z zabiegów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj polecam, polecam.... chciałabym tam ponownie jechać:)

      Usuń
  12. Nie byłam w tej miejscowosci i już dopisuję do mojej listy miejsc do odwiedzenia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę że warto skorzystać z tego co Busko ma zaoferowania.

      Usuń
  13. od wielu lat co kilka myć używam ich szamponu leczniczego z siarką, jest super

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak ja lubię uzdrowiskowe kosmetyki!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj zdecydowanie kusisz tym szamponem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie byłam... Taką kąpielą borowinową bym nie pogardziła... ;)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie domowe spa by mi się przydało :D

    OdpowiedzUsuń
  18. Nigdy nie byłam tam, ale ten wpis mnie natchnął na małą wycieczkę :) wszystko dla zdrowotności <3

    OdpowiedzUsuń
  19. Wow nie dość że to super miejsce, to jeszcze takie fajne produkty wysłali :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam juz o wielu różnych zabiegach, ale ten borowinowy widze pierwszy raz :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ciekawe gdzie ja teraz dostane przydział do sanatorium. Nie miałabym nic przeciwko temu, żeby to było Busko. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzy mi sie być w Willi Zielonej... latem to mega urokliwe miejsce...ma z zewnątrz coś co przyciąga.

      Usuń
  22. Fajne są takie uzdrowiska, można podreperować zdrowie, nacieszyć się klimatem i atmosferą sprzed lat, a jeśli do tego pogoda dopisuje to już pełnia szczęścia :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wcześniej jeszcze nie słyszałam ani o tej miejscowości, ani o kosmetykach. Wszystko prezentuje się jednak bardzo dobrze. Zabiegi trochę bardziej niż kosmetyki (gdyż opakowania średnio atrakcyjne), ale z pewnością są godne uwagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sulphur Busko Zdrój produkuje leki, farmaceutyki. W moim odczuciu grafika jest ok. Nie są to kosmetyki drogeryjne które przyciągają opakowaniami, te mają przyciągać skutecznością działania.

      Usuń
  24. Takie zabiegi nieco mnie przerażają, ale same kosmetyki do użycia domowego wyglądają zachęcająco.

    OdpowiedzUsuń
  25. Dobrze wspominam zawijanie borowinowe. Ale miałam tylko raz, w szkole.

    OdpowiedzUsuń
  26. Mieliśmy podobne kosmetyki z Wieliczki, były świetne

    OdpowiedzUsuń
  27. Byłam w Buski, piękne miasto. Taką przesyłką też bym nie pogardziła, lubię testować wszelkie nowinki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Domowe spa i taka kąpiel to w sumie moje marzenie.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ah wybrałabym się do Buska Zdroju ^^ Ale na Sylwetstra też wybieram się do uzdrowiska, tylko na Dolnym Śląsku - Długopola Zdrój ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. Solanki królują w moim domu :) Wybrałabym się do Buska

    OdpowiedzUsuń
  31. Zapraszamy na portal t3kstura, gdzie można pokazywać swoją twórczość (w tym fotografie, opowiadania, rysunki, muzykę):
    http://t3kstura.eu/

    Pozdrawiamy :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Wychowałam się niedaleko Buska i rzeczywiście słonecznych dni jest tam o wiele więcej niż gdzie indziej. Niestety ma to również swoje negatywne strony zwłaszcza dla rolników ale turyści na pewno się cieszą ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Oj chętnie bym się wybrała do tego Uzdrowiska :-)

    OdpowiedzUsuń
  34. Cóż za wspaniała przesyłka, gratuluję.
    W Busku Zdroju byłam w 1993 roku, więc nawet tej firmy jeszcze nie było.
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja już chyba kiedyś o tym pisałam, ale Busko jest dla mnie bardzo sentymentalnym miejscem - wiele dziecięcych wakacji tam spędziłam :)

    OdpowiedzUsuń
  36. Oj przydałaby mi się teraz taka kąpiel borowinowa :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Uwielbiam przygotowywać sobie domowe spa :)

    OdpowiedzUsuń
  38. Cudowna wycieczka i piękne wspomnienia po niej zostaną :) co do przesyłki to świetne rzeczy i na pewno mają bardzo dobre składy :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Świetny ośrodek, chętnie bym się tam wybrała i skorzystała z takich zabiegów i kąpieli :)

    OdpowiedzUsuń
  40. Chyba wcześniej nie słyszałam ani o ośrodku ani o produktach.

    OdpowiedzUsuń
  41. o taka kąpiel, to sama przyjemność

    OdpowiedzUsuń
  42. Chyba nie miałam okazji być nigdy w Busku-Zdroju, ale z chęcią to zmienię.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!