piątek, 31 maja 2024

Filmowo


 
Siemaneczko, jak tam samopoczucie? Słoneczka jest sporo, a ja zamiast sie opalać (tego nigdy nie lubiłam) uskuteczniałam maratony filmowe.  Niestety nie każdy film obejrzałam do końca. Dziś będzie o takich produkcjach które obejrzałam w całości. Jest jeden film którego nie wstawiłam plakatu, niestety nie zrobiłam fotki opakowania jednego z filmów więc zacznę od niego, zapraszam: 

Dziewczyny z Dubaju (2021)


reżyseria: Maria Sadowska
scenariusz: Lucas Coleman, Mitja Okorn
gatunek: Dramat, Erotyczny, Sensacyjny
produkcja: Polska

Emi już odkąd ją poznajemy próbuje zarobić na swoim ciele. Są nabywcy, niestety nie mogą zaoferować jej zbyt wiele. Emi próbuje sił w konkursie miss jednak bez sukcesu. Cóż, każdy sukces rozumie inaczej. Bohaterka zostaje dostrzeżona i otrzymuje propozycje umilania czasu zamożnym  arabskim szejkom. Wizja zarobku i okoliczności sprawiają że Emi "rekrutuje" kolejne kobiety ku uciesze zamożnych panów. 


O dziewczynie, która wraca nocą sama do domu 

A Girl Walks Home Alone at Night (2014)


reżyseria: Ana Lily Amirpour
scenariusz: Ana Lily Amirpour
gatunek: Horror, Romans
produkcja: USA


Bad City to miasto w którym jest wiele zła. Ciemną nocą przemyka uliczkami pewna dziewczyna, wampirzyca która wymierza sprawiedliwość. Film czarno biały, akcja dzieje sie bardzo powoli przypominając długi sen. 

Elvis (2022)

reżyseria: Baz Luhrmann
scenariusz: Sam Bromell, Baz Luhrmann
gatunek: Biograficzny, Dramat, Muzyczny
produkcja: USA, Australia


Film o Elvisie, jego drogi do sławy, o relacji z "Pułkownikiem" Tomem Parkerem jego wieloletnim menadżerem 

Kobieta na dachu (2022)

reżyseria: Anna Jadowska
scenariusz: Anna Jadowska
gatunek: Dramat
produkcja: Polska, Francja, Szwecja

Mira jest żoną, mamą dorosłego już syna pracuje jako położna. Mira to empatka, pomocna dla innych. A jednak pewnego dnia coś w niej pęka i postanawia napaść na bank. Mira ma wokoło siebie ludzi a jednak jest przeraźliwie samotna, można tu zadać pytanie gdzie są inni gdy problemy przerastają Mirę która każdego dnia służy innym, robi to odruchowo. Przypomina mi sie scena u psycholożki gdzie Mira nie bardzo potrafi mówić o swoich problemach koncentrując się na ciężarnej psycholożce. Mira przez całe życie nie stawiała granic z czego korzystał mąż przemocowiec kontrolujący, wstrząsnęła mną scena gdzie wzburzony małżonek wdziera sie do szpitala i mimo zakazów składa nieprzyjemną wizytę żonie, a personel zamiast wywalić intruza przyzwala upinając go. Przykry obraz kobiety dwa lata przed emeryturą którą przerosło cierpienie a zamiast troski i opieki otrzymuje krytykę. 


Prosta historia o morderstwie (2016)


reżyseria: Arkadiusz Jakubik
scenariusz: Arkadiusz Jakubik, Igor Brejdygant
gatunek: Kryminał, Thriller
produkcja: Polska


Ojciec (Andrzej Chyra) jest uznanym, dobrym policjantem, jego syn Jacek także złożył przysięgę w policji. Szybko problemy rodzinne wychodzą Roman, głowa rodziny pije i niestety bije żonę. w alkoholowym bagienku emocjonalnie tkwi Jacek który próbuje pomóc matce, sprawa okazuje sie nie taka prosta gdyż mundurowi okazują się być lojalni wobec kolegi, tu przypomniał mi sie film "Kler" gdzie władze stoją murem za swoim, podobnie sie dzieje gdy pobita kobieta próbuje złożyć zawiadomienie to słyszy że "może on potrzebuje pomocy", zupełne przyzwolenie, stawianie poza prawem oprawcy bo.... jest policjantem, kimś komu wolno, więc nawet lekarka znająca rodzinkę nie chce zrobić obdukcji by nie zaszkodzić dobremu przecież policjantowi. Film oczywiście ma więcej wątków .

No i to na tyle, a Ty jaki film mi polecisz? 

7 komentarzy:

  1. Ja już dawno niczego nie oglądałam, ale Twoje propozycje wydają się bardzo ciekawe.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ostatni z polecanych widziałam, podobał mi się.
    My obejrzeliśmy mini serial Klickbait, polecam.
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Dziewczyny z Dubaju'' oglądałam i calkiem pozytywnie wspominam ten film, ponieważ daje dużo do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam "Dziewczyny z Dubaju". Dość mocno przerażajacy.

    OdpowiedzUsuń
  5. "Elvis" mam w planach, czytałam pozytywne recenzje o tym filmie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam jedynie film "Dziewczyny z Dubaju".

    OdpowiedzUsuń
  7. oglądałam jedynie dziewczyny z dubaju :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!