sobota, 28 maja 2022

Biała herbata z jabłkiem

 Cieplejsze dni cieszą coraz częściej, witamina D, słońce a co za tym idzie większa potrzeba nawadniania organizmu. Biała herbata jest bardzo wcześnie zbierana, i jest to najmniej przetworzony rodzaj suszu. W sklepach znajdziemy wybór i każdy może wybrać co mu odpowiada. Ja swoją kupiłam w herbaciarni, na promocji - co cieszy bardziej, jest lżejsza dzięki czemu więcej "wchodzi na wagę". Można wybirać i przebierać, ja zdecydowałam się na aromatyzowaną, ale to ma mniejsze znaczenie:)

Biała herbata jest delikatna w smaku, zawiera dużo przeciwutleniaczy które walczą z wolnymi rodnikami dzięki czemu jest naszym sprzymierzeńcem w spowalnianiu procesu starzenia. 

Warto pamiętać o tym że susz zaparza się w nieco chłodniejszej wodzie tak około 70 stopni. Jesli ktoś nie czyni pomiarów, może wrzątek odstawić na około 10 minut. Zalany susz parzymy około 2 - 3 minuty. Czytałam że można od 2 do 5. Ja myślę że warto potestować co komu smakuje, każda herbata może być inna więc tym bardziej warto poobserwować.

Ja parzę około 3 minut chłodniejszą wodą, tak aby nie przeparzyć herbaty, by nie była gorzka za uwalnianych garbników, które nadają charakterystyczny, cierpki smak, którego nie lubię. Dzięki temperaurze i czasowi parzenia otrzymuję napar delikatny. 




Biała herbata ja miałam sypaną, dałam łyżeczkę:)

gorąca woda 

jabłko

opcjonalnie cukier/inny słodzik


łyżeczke herbatki zalewam wodą o temperaturze 70 stopni i tak parzę około 3 minut. Następnie napar przelewam do nazynia, dodaję cukier, mieszam - jak ktoś woli bez cukru to go nie dodaje, lub doda co tam lubi. Następnie wkrawam jabłuszko, przykrywam i czekam do ostygnięcia. Ja akurat mam taki plastikowy kubanek, ale jak było to naczynie które lepiej znosi ciepło to bym już nie przelewała, a tak to zlewam chłodniejszy napar z owocem do kubeczka:) Najsmaczniejszy napój jest gdy tak dobrze przejdzie aromatem jabluszek, mniam! Napój smaczny jest chłodny, letni. 

Ja w ogóle lubię herbatę z jabłkiem, a co Ty lubisz dodawać do herbatki? 


40 komentarzy:

  1. Wygląda bardzo apetycznie ta herbatka, chętnie sobie taką zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję że będzie Ci smakowała. Teraz gdy jest gorąco taki napar dobrze mi smakuje;)

      Usuń
  2. Muszę przyznać, że chyba tylko raz w życiu piłam białą herbatę i jakoś mi nie za bardzo smakowała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli dasz jej jeszcze jedną szansę to warto zastosować się do porad we wpisie zawartych. Delikatny napar jaki otrzymasz jest fajny na lato.

      Usuń
  3. Do czarnej dodaję czasami kostkę cukru i cytrynę, do zielonej lub białej nic.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę poszukać takiej herbaty. Dzięki za wskazówki.
    Od lat moją ulubioną jest herbata czarna, ale teraz szukam dla niej alternatywy, bo taką którą lubię nie jest zdrowa.( czarna - mocna)
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej w herbaciarni mają spory wybór, poproszę nie zrażać się też cena bo susz jest leciutki i byłam zdziwiona ile tego wyszło; a jeszcze na promocję trafiłam.

      Usuń
  5. Martyna Kwiatkowska28 maja 2022 10:20

    Dawno nie piłam białej herbaty, więc najwyższy czas by to zmienić.

    OdpowiedzUsuń
  6. ja to cytrynkę, acz tej herbaty nigdy nie piłem ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie dla mnie, nie cierpię jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam białą herbatę, ale nie przyszło mi do głowy własnoręcznie dodać owocek. Spróbuję. Mam jabłko w lodówce. A białej herbaty ci u nas dostatek. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też lubię białą herbatkę, a jabłuszko to i do czarnej lube wkroić.
      Mam nadzieje że smakował Ci napar z jabłkiem.

      Usuń
  9. Biała herbata? Pierwsze słyszę :D Z chęcią wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna herbata. Bardzo lubię takie nietuzinkowe propozycje. Ciekawe zestawienie białej herbaty i jabłek.

    OdpowiedzUsuń
  11. O proszę, to ja chyba swoją źle robiłam i może dlatego mi nie bardzo posmakowała. Muszę zrobić jeszcze jedno podejście. Bo za pierwszym razem było średnio;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może popełniasz te częste błędy, prawidłowo zaparzona herbatka jest delikatna, może Ci posmakuje.

      Usuń
  12. uwielbia białą, mam w domu wersję z kawałkami mango:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wow, nie piłam jeszcze takiej herbaty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Zupełnie zapomniałam o tym rodzaju herbaty, a jest to świetny pomysł na gaszenie pragnienia czymś zdrowym 😊

    OdpowiedzUsuń
  15. Lubię tego typu herbaty, świetnie sprawdzają się zarówno w chłodne, jak i cieplejsze dni.

    OdpowiedzUsuń
  16. Muszę wypróbować twój przepis, kiedyś chętnie sięgałam po różne herbaty, a teraz muszę do tego wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  17. Jak słitaśny kubasek 😍 Biała herbata jest moją ulubioną. Druga jest zielona. Czarnej i czerwonej nie lubię

    OdpowiedzUsuń
  18. Herbata jak herbata ale kubek wygląda świetnie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Na tak pyszną herbatkę zawsze warto się skusić.

    OdpowiedzUsuń
  20. Pijam przeważnie zieloną, ale takiej wersji też chętnie spróbuję :) Kubek panda - sama słodycz! ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie lubię białej herbaty a tu wygląda apetycznie jak woda ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!