piątek, 20 stycznia 2023

Filmowo

 


Ostatnio mam dołka, jakoś ciężko mi na duszy, tym co mi pomaga jest miedzy innymi film, właśnie wróciłam z teatru ale o tym innym razem, dziś o filmie, zapraszam:


Menu/ The Menu (2022)


reżyseria Mark Mylod 
scenariusz Seth Reiss, Will Tracy 
gatunek Czarna komedia 
produkcja USA


Margot i Tyler udają się na tajemniczą wyspę by uraczyć swoje zmysły tym co do zaoferowania ma wyjątkowy lokal znajdujący sie na wyspie. Restauracja prowadzona jest przez ekscentrycznego właściciela szefa kuchni Slowika, w tej roli Ralph Fiennes i to on nadaje pewnego charakteru całej produkcji. Ekskluzywne okoliczności, goście - przedstawiciele to mieszanka pracowników korporacyjnych i zamożniejszych osób. Kucharz jest artystą i takiegoż wymiaru nabiera to co Slovik przygotował dla gości. Jest od początku jakaś taka tajemnica, bo wiadomo że to nie tylko o jedzonku film, następnie jest dreszczyk bo coś sie zaczyna ale jest to takie nieuchwytne wkońcu mamy film który trzyma w napięciu. Nie jest to komedia, bardziej thiller trzymajacy w napięciu.

Iluzja (2022)


reżyseria: Marta Minorowicz
scenariusz: Piotr Borkowski, Marta Minorowicz
gatunek: Dramat
produkcja: Polska


Hanna i Piotr są małżeństwem mieszkającym w Trojmieście, gdzie w ogóle jest kręcony ten film. Jest sporo widoków morza, plaża, jest szum fal. Mimo trudności dalej są razem. Przeznaczyli pół hipoteki oraz zrobili chyba wszystko by odnaleźć swoją zaginioną córkę Martę. Iluzja to film napewno nie dla każdego polski mogący nudzić, nawet zdjęcia pozbawione są wyrazistych kolorów, wszystko senne, smutne, zdecydowanie trzeba mieć nastrój. 

Jej droga ( 2021 )



Marie jest mamą której syn jest dość problematyczny, aby marzy aby dać mu zawód. Pojawia sie szansa prywatnej szkoły, jednak ona jest płatna. Główna bohaterka jest prostytutką, robi wszystko aby pozyskać pieniądze na opłacenie czesnego. Film całkiem dobry, ale przewidywalny. Trzymałam kciuki by udało się osiągnąć cel:) 

Dotyk przeznaczenia /  The Gift (2000)


reżyseria Sam Raimi 
scenariusz Billy Bob Thornton, Tom Epperson 
gatunek Dramat, Thriller 
produkcja USA

Cate Blanchett to moja ulubiona aktorką, uwielbiam ją za takie ciepło które ma w sobie, jest też w niej taka tajemnica i jakiś rodzaj niedopowiedzenia. Pamiętam ją w roli nauczycielki w "Notatki o Skandalu". Tutaj Cate Blanchett wciela się w role wdowy Annie Willson, samotnej matki która dorabia do skromnej renty po mężu wykorzystując swój talent jasnowidzenia. Jedni wierzą w to co nienamacalne inni nie. Annie ma dar który z jednej strony pomaga jej utrzymać siebie i dzieci a z drugiej strony komplikuje jej życie. W tym filmie ciepło jakie Cate Blanchett wnosi tutaj swoją osobą miesza się ze smutkiem oraz dreszczem. Jest to dramat ale też thiller w gwiazdorskiej obsadzie bo zobaczymu tutaj Hilary Swank, Keanu Reeves

Niesłusznie oskarżona / The Trials of Cate McCall2013


reżyseria: Karen Moncrieff
scenariusz: Karen Moncrieff
gatunek: Dramat sądowy
produkcja: USA

Cate McCall (Kate Beckinsale) jest dobrze zapowiadającą się prawniczką, jej życie jest ideane. No niestety nie jest. Pani adwokat mam problemy z alkoholem a córką opiekuje sie jej ex. Kobieta pragnie odzyskać kontrolę nad swoim życiem przez co godzi się wziąć sprawę dość trudną. 
Niesłusznie oskażona to taki obraz w którym nie wszystko jest takie jakim sie wydaje. Nie zachwycił mnie.

No i to by było na tyle, a Ty coś polecisz dobrego do obejrenia?

20 komentarzy:

  1. Ja ostatnio niestety nic ciekawego nie obejrzałam. Mogę polecić tylko książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Dotyk przeznaczenia oglądałam. Przede wszystkim dla Cate Blanchett, którą uwielbiam. Fajnie też grał Giovanni Ribisi.
    Polecam film z tą aktorką, ale jest stary, więc już pewnie widziałaś - Włamywanie na śniadanie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super ze też ją lubisz:) Ribisi też dobrze zagrał, zgadzam się. Dzięki za inspiracje:)

      Usuń
  3. Dotyk przeznaczenia bardzo chciałabym obejrzeć.

    OdpowiedzUsuń
  4. Życzę ci by dół szybko minął, przesyłam uściski ❤️ Ja jak mam kiepski humor, to unikam oglądania filmów, chyba że jakieś bardzo lekkie i budujące.

    OdpowiedzUsuń
  5. Zaczęłam oglądać Iluzję, ale nie dałam rady brnąc dalej, może gdyby konwencja była inna...
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  6. Myślę, że pierwszy film to zdecydowanie coś dla mnie :) ostatnio powracam do filmów, które już widziałam, np. Budapest Hotel :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oglądałam niektóre z tych filmów. Ostatnio skradł mi serce film CZARNY MŁYN 2021 jest to film przygodowy.

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię Agatę Buzek. Gra ona w ciekawych filmach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe filmy, zwłaszcza ten ostatni. Ja oglądam zupełnie inne filmy.

    OdpowiedzUsuń
  10. żadnego nie widziałam, wiec chętnie nadrobię!

    OdpowiedzUsuń
  11. dotyk przeznaczenia mi się spodobał:)

    OdpowiedzUsuń
  12. "Dotyk przeznaczenia" mnie też zaciekawił. Chętnie obejrzę ten film. Polecam komediodramat "Pojedynek na głosy".

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziś moje plany na wieczór to seans "Menu", mam nadzieję, że film mi się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Każdy czasem ma doła, większość z tych filmów widziałem i mi się podobały.

    OdpowiedzUsuń
  15. W zeszłym tygodniu obejrzeliśmy The menu, może być ale bez szału. Dziś zabieram się za ten polski :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Nie oglądałam żadnego z tych filmów, a w ogóle ostatnio jakoś rzadko oglądam filmy :(

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!