piątek, 14 lipca 2023

Filmowo

 


Co tam u Ciebie? Ja w poniedziałek miałam wątpliwą przyjemność doświadczyć bólu kręgosłupa. We wtorek byłam na rynku, źle dźwignęłam zakupy i naprawdę sie wystraszyłam bolu jaki poczułam. Ludzie jeszcze tak łażą że to naprawdę frustrujące. Pojechałam do domu bo nie miał mi kto pomóc, zostawiłam sprawunki i poszłam do przychodni. W recepcji dowiedziałam się że pan doktor skończył prace na dziś a inni na urlopach no i jest problem. Poszłam na pogotowie ale tam, jak sie dowiedziałam tylko drobne urazy i na SOR. Szpitalny Oddział Ratunkowy odesłali mnie na jakąś opiekę świąteczna i nocną, albo do innego szpitala, jako że to drugie miejsce jest mi bliższe względem miejsca zamieszkania wiec udałam się tam. Nałaziłam sie po kompleksie i też żadnej pomocy nie dostałam. W pewnym momencie usiadłam na ławeczce i płakałam z bezradności i bezsilności, o bólu nie wspomnę. Podeszła do mnie pielęgniarka i doradziła bym wróciła na SOR, bo tam zdiagnozują, prześwietlą a tam w tym kolejnym miejscu to tylko konsultacja z lekarzem. Wróciłam skąd przyszłam czyli wspomniany wyżej SOR. Pan ratownik w rejestracji próbował mnie zniechęcić... mówił że na moim miejscu kupił by sobie leki przeciwbólowe, etc... uparłam się, ratownik mówił że przy tej ilości osób trzeba będzie czekać jakieś 5-6 godzin. Byłam zdecydowana, z resztą gdzie miałam iść? Siedziałam na krzesełku w poczekalni... z nudów zaczęłam gadać z takim sympatycznym jegomościem, o jedzonku, restauracjach, cukierniach, filmach. Gdy go zabrali pożegnał się, powiedział że miło było poznać:) Potem gadałam z taką panią w lnianej sukience, własnie na temat tego materiału. Gdy około dwudziestej trzeciej doznałam zaszczytu kontaktu z lekarką ucieszyłam sie że w końcu! Po wywiadzie lekarskim Pan ratownik zaprowadził mnie do poczekalni na rentgen. Tam z nudów gadałam z takim panem co leżał po wypadku, połamany, w gipsie... potem dołączyła do nas pani z mamą. Staruszka 92 lata upadła ze schodów i połamała sie, ale bardzo sprawna umysłowo, czyta książki, sympatyczne panie. Koło pierwszej byłam już po prześwietleniu, i godzinę czekać na opis, wróciłam do poczekalni i kontynuowałyśmy pogawędkę z panią od lnu. Mam skierowanie na pilne do poradni neurologicznej, receptę na lek przeciwbólowy. W domu byłam po trzeciej nad ranem. Spałam też w dzień bo człowiek wymęczony... Wczoraj udało mi się zarejestrować do neurologa, termin na październik ale że mam na pilne to koniec sierpnia... opinie o pani neurolog są koszmarne, czytałam że lubi wypisywać recepty, badań dodatkowych nie zleca, o rehabilitacji cóż... można zapomnieć. No cóż, mnie na prywatne masaże nie stać, jak mi sie uda dostać skierowanie na rehabilitacje w sierpniu to jak sie zapisze w kolejkę to tragedia. Idę jutro błagać ogólnego żeby mi wystawił skierowanie na masaże... cóż no nie wesoło, naprawdę...
A teraz o filmach które udało mi się zobaczyć:

Pęknięcia / Cracks (2009)


reżyseria: Jordan Scott
scenariusz: Ben Court, Caroline Ip
gatunek: Dramat, Thriller
produkcja: Wielka Brytania, Irlandia, Hiszpania, Francja, Szwajcaria



Angielska szkoła z internatem a w niej dziewczęta uczące sie skoków do wody. Mentorką uczennic jest Panna G, która jest dla nich wzorem, one wpatrzone są jak w obraz. Stabilną sytuacje zaburza pojawienie się arystokratycznej pięknej dziewczyny. Fiamma wyróżnia się, jest zupełnie inna od wyznania, manier na kraju pochodzenia kończąc. Inność budzi zainteresowanie Panny G, a to wywołuje zazdrość pozostałych dziewcząt. Sytuacja wymyka sie spod kontroli poruszone zostały pewne struny w duszy, a to zdradzi prawdę...

Dobry sąsiad / The Good Neighbor (2016)


reżyseria Kasra Farahani 
scenariusz Mark Bianculli, Jeff Richard 
gatunek Thriller 
produkcja USA

Na początku filmu dowiadujemy się że w Anglii przeprowadzono eksperyment. Grupie ludzi powiedziano że przez kilka tygdni ukryci nieznajomi, których normalnie by nie zauważyli... będą nieznacznie ingerować w ich życie w celu zmiany ich zachowań. Na podstawie opisu ochotników zauważono że na niektórych badanie bardzo silnie wpłynęło. Co ciekawe.... była to tylko sugestia, bo żadnego celowego oddziaływania nie było, a to dowodzi temu że widzimy to co chcemy zauważyć.  Ethan i Sean dwóch amerykańskich nastolatków chcą sprawić by ich wcześniej urodzony sąsiad uwierzył że jest nękany. Dlaczego wybrali Harolda? Otóż bohaterowie uparli się że staruszek jest odludkiem i psycholem a w jego domu dzieje sie coś złego. Chłopaki nagrywają i robią psikusy staruszkowi... 
Zauważyliście że ludzie teraz mają obsesje nagrywania, dokumentowania i archiwizowania, meldowania, zapisywania najdrobniejszych rzeczy? Film pozostawia z pytaniem jak wiele można zrobić... gdzie jest granica i jak daleko sie przesunie wśród morza rożnych treści. Cóż film taki 6 na 10.

A Ty co ostatnio ciekawego możesz mi polecić z filmów?

16 komentarzy:

  1. Bardzo mi przykro, że coś tak przykrego Cię spotkało i cierpisz. Życzę szybkiego powrotu do pełni zdrowia.
    Pierwszy film mnie zacirkawił.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ta nasza służba zdrowia to jakaś porażka. Oby ci się polepszyło kochana.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo zdrowia dla Ciebie.. Oby ci się polepszyło kochana.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niestety tak to jest z naszą służbą zdrowia. Udało ci się w miarę szybko załatwić neurologa, jak na nasze polskie realia. Życzę dużo zdrowia i cierpliwości.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takie bóle kręgosłupa to straszna sprawa! Chyba wolę ból zęba. Film "Dobry sąsiad" mnie zainteresował, a z mężem ostatnio obejrzeliśmy komedię "Zgon na pogrzebie".

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie na masaże, poproś rodzinnego po prostu o skierowanie na fizykoterapię/rehabilitację. NIE DO LEKARZA REHABILITANTA, bo będziesz kolejne miesiące czekała. Puste skierowanie, bez wskazania zabiegów, na miejscu Ci dobiorą. Masaże są trudno dostępne, sporo poradni ich nie robi, bo fatalnie za nie NFZ płaci, a jak już robią to trwa 10 minut. Szkoda czasu. Lepiej niech Ci porządne lasery, prądy, ultradźwięki albo prace indywidualna z pacjentem ustawią.

    OdpowiedzUsuń
  7. No niestety w tym kraju trzeba mieć zdrowie, żeby chorować. Ale za to ile nowych znajomości ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. W takim razie życzę dużo zdrowia.

    OdpowiedzUsuń
  9. To jakiś koszmar, co Cię spotkało. Dobrze chociaż, że było z kim umilić czas. Takie rozmowy potrafią czasami odwrócić uwagę. Tyle czekania z bólem, to naprawdę jakiś żart. Wiem jak to potrafi boleć. Uważaj na siebie, dużo zdrowia! Te filmy ciekawie się zapowiadają :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ostatnio mam mało czasu na oglądanie filmów, więc niestety niczego nie mogę polecić.

    OdpowiedzUsuń
  11. Oj Kochana ale się nacierpiałaś! mam nadzieję,że chociaż ból minął? Dużo dużo zdrowia Ci życzę:)
    Ciekawe filmy, ja ostatnio oglądam na Netflix - Gdy spotkaliśmy się pierwszy raz i Teściowie Poszukiwani. Ten pierwszy okazał się bardzo ciepły i pogodny, mimo,że komedia, a ten drugi trochę naciągany, ale jakoś ostatnio nie ma weny do ambitniejszych filmów.
    Gorące uściski:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety na SORach tak długie czekanie to norma...

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie znam żadnego z tych filmów...Ostatnio oglądam tylko Netfilx . Polecam głęboki film Ojciec - 2 Oscary. I Prawo krwi. O kręgosłup trzeba dbać.

    OdpowiedzUsuń
  14. Potrzeba dużo zdrowia i sił, aby chodzić po lekarzach. Smutna prawda

    OdpowiedzUsuń
  15. Pocieszę Cię, że nie tylko w PL służba zdrowia kuleje. W NI jest jeszcze gorzej niestety. Na sorze ostatnio spędziłam 14 godzin, a leczenie jest tu tragedi ą

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!