sobota, 15 lipca 2023

Ciasto z truskawkami:)

Truskawkowy sezon, więc trzeba korzystać. Jednym z pomysłów jest ciasto, z truskawkami właśnie, pewnie i inne owoce można wykorzystać, a ja truskawek użyłam

Skład:


2 szklanki mąki pszennej 1 szklanka cukru 1 szklanka mleka krowiego (w oryginale jest migdałowe) 1/2 szklanki oleju 2 jajka ze dwie kropelki aromatu  waniliowego, skórka z pomarańczy 2 łyżeczki proszku do pieczenia ok 200 g truskawek

Co zrobiłam:


Zgodnie z przepisem jaja z cukrem zmiksowałam na puszystą masę. Dodałam pół szklanki oleju, szklankę mleka, starłam do środka skórkę z jednej pomarańczy i olejek waniliowy.
Mąkę pszenną z proszkiem do pieczenia, przesiewałam przez sito do do masy, miksowałam mikserem. A powinnam delikatnie połączyć dbając o to by jak najwięcej powietrza do środka się dostało. 
Jako że - nad czym ubolewam - piekarnika nie posiadam lecz prodiż, natarłam olejem posypałam bułką tartą w środek wsadziłam w środek takie ustrojstwo. Wylałam masę dbając by ustrojstwo nie emigrowało.



 Zwieńczeniem dzieła były pokrojone w pół truskawki uprzednio oczyszczone bez zieleniny i na samą górę dodane. Myk odpaliłam wehikuł:) po godzinie wyłączyłam. Zapach ciekawy, smak przypadł do gustu nie tylko mi. Ciasto godne uwagi zwłaszcza że składniki to "potaniości" które zwykle każdy w domu ma, lub ewentualnie bez większego uszczerbku na portfelu zakupić może z łatwością:)


16 komentarzy:

  1. Uwielbiam ciasta z truskawkami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta z truskawkami :) Piekę jak jest chłodno i spodziewam się gości :) Sama ograniczam słodkości :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka!! W sam raz na obiad w upał :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pyszne ciasto ukręciłaś Kochana! ja z prodiża korzystać nie umiem, raz próbowałam i klapa totalna;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Znaczy prodiż okrągły. Ja miałam prostokątny, ale już się zużył...

    OdpowiedzUsuń
  6. Był w tym roku i u mnie :) Niestety w moim ogrodzie zajadamy ostatnie już sztuki truskawek.

    OdpowiedzUsuń
  7. Pyszności, przepis bardzo łatwy i smaczny.

    OdpowiedzUsuń
  8. Dawno nie jadłam takiego ciasta. Pyszności.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię takie ciasto, gdyż jest naprawdę super.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wspaniale wygląda te ciasto. Uwielbiam ciasta z owocami, a w szczególności z truskawkami. Nieraz robię biszkopt z owocami np. z truskawkami. To coś wspaniałego i fantastycznego na deser na podwieczorek 👍😉🍰☕

    Pozdrawiam cieplutko 🥰😘🧡
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  11. Uwielbiam tego typu ciasto, takie wakacyjne.

    OdpowiedzUsuń
  12. Niestety truskawek nie mogę 🙈 za to wpadłam w jagodowy ciag i produkuje jagodzianki 😎😎

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam desery z truskawkami. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na ciasto z truskawkami skuszę się z prawdziwą przyjemnością.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!