sobota, 14 października 2023

To co spodobało mi się w Elblągu

 Zanim pierwszy raz pojechałam do Elbląga szukałam informacji o atrakcjach jakie oferuje to miasto. Elbląg odwiedziłam nie raz, postanowiłam podsumować miejsca do których chętnie wybrałabym się ponownie. Może sie komuś przyda, zapraszam





1) Ścieżka Kościelna to często wymieniana atrakcja Elbląga, stwierdziłam że wato ją zobaczyć.  Atrakcja stanowi wąskie przejście między kamienicami łącząc trzy kościoły Starego Miasta. Jak wyczytałam w Wikipedii Ścieżka kościelna stanowiła najszybszą i najkrótszą drogę pomiędzy kościołami, stąd też jej nazwa. Prowadziła ona od kościoła św. Ducha, przebiegała przy kościele św. Mikołaja i kończyła się przed bramą podominikańskiego klasztoru NMP (obecnie Galeria El).



2) Restauracja "Studnia Smaków" klimatyczny lokal z dobrym jedzeniem:)



3) Herbaciarnia znajduje sie w Centrum, niedaleko Katedry Elbląskiej, fajny wybór kaw, herbat oraz ciast i deserów. Miło posiedzieć na zewnątrz 




Przytulnie jest też  w środku:) 

4) Lody naturalne nieopodal Bramy Targowej, bardzo mi smakowały. 


5) U Wołka to cukiernia działająca od 1945 roku o ile dobrze zapamiętałam. Wyroby ciekawe, nieszablonowe podejście do tematów za to cenię Wołka. Ceny niewygórowane, a to lubię.


6) Malva to letni ogród piwny, ma fajny klimat.


7) Special Pub, jadłam tam chyba najlepszą golonkę... mniam.


8) Rejsy po Kanale Elbląskim


9) Centrum Sztuki Galeria EL kiedyś był kościół, dziś miejsce wydarzeń, wystaw sztuki. 


10) Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu



11) Brama Targowa, spacer po starówce... 


12) Sklep Firmowy "Wolność"...., no co no lubię słodycze;) 


13) Dni Chleba to coroczna impreza połączona z występami artystów, kramikami z rękodziełem i smakowitościami. 


14) Spacer nad Rzeką Elbląg




 Wiem że jest jeszcze Bażantarnia, pomóc piękny park leśny położony na skraju Wysoczyzny Elbląskiej, ale nie udało mi sie tam dotrzeć.
Miejsc zapewne jest więcej, może polecisz mi coś?

37 komentarzy:

  1. Do takiej herbaciarni to chętnie bym się wybrała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Herbaciarnia super sprawa, mam nadzieje e jeszcze tam pojadę... kusi mnie rooibos "tajemnice pszczół"

      Usuń
  2. Nigdy tam nie byłam, może kiedyś się wybiorę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nigdy jeszcze nie byłam w Elbląga, a wygląda na przyjemne miasto :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawe miejsca, herbaciarnie lubię odwiedzać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Koniecznie muszę odwiedzić to miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) Mam nadzieje że Ci sie spodoba.

      Usuń
    2. Chciałabym kiedyś załapać się na prawdziwe dni chleba, mniej w wydaniu komercyjnym, więcej w wydaniu utrwalania tradycji.

      Usuń
  6. Fajna relacja, widać że są warto odwiedzić to miasto.

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajnie. :)
    Bażantarnia czy bażanciarnia?
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  8. W Elblągu byłam dawno temu. Golonki na pewno nie zjem, ale do herbaciarni bym się udała bardzo chętnie. Bażanciarnia to ciekawe miejsce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Herbatka fajna sprawa, albo kawa jak kto woli. Bażantarnia to często polecany park leśny położony na skraju Wysoczyzny Elbląskiej. O Bażanciarni nie słyszałam.

      Usuń
  9. Polecamy Bramę Targową i Stare Miasto.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jakieś Konkretne miejsce na Starym Mieście? Bramę Targową wymieniłam jako 11 punkt:)

      Usuń
  10. Podążałaś szlakiem smaków i kanałów, super wrażenia, lubię podobne klimaty:-)
    Szkoda, że robi się zimno i znikną ogródki:-(
    jotka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak coraz chłodniej sie robi, przyjemniej będzie w środku z ciepłym napojem.

      Usuń
  11. Interesujący wpis i na pewno się komuś przyda. Udanego dnia. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie odniosłam się do treści, bo nie znam obiektów np, żeby się jakoś merytorycznie odnieść do nich. Tekst napisany bardzo starannie i okraszony ładnymi zdjęciami. Na Mazury mam daleko, więc nie wiem czy kiedyś odwiedzę. Anne 18.

      Usuń
  12. Niektóre miasta, chociaż stosunkowo niewielkie, mają niezwykły klimat, w których z wielką przyjemnością się przebywa, Elbląg do takich właśnie należy.

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze nie miałam okazji zawitać do Elbląga. Dla mnie do drugi koniec Polski i zawsze nie po drodze, ale beza skutecznie zachęca do wizyty.

    OdpowiedzUsuń
  14. Chętnie zajrzałabym do tego miasta. Może kiedyś przy okazji podróży na północ Polski.

    OdpowiedzUsuń
  15. Sporo ciekawych atrakcji jak widzę, może uda mi się kiedy tam dojechać.

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo interesujące miasto ze względu na położenie. Widać, że kulinarnie też. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  17. Restauracji i kawiarni to u nas nigdy nie brakowało ;) Teraz ostatnio mamy jeszcze wysyp restauracji Sushi...

    OdpowiedzUsuń
  18. Następnym razem skorzystam z niektórych poleceń.

    OdpowiedzUsuń
  19. dawno nie byłam w Elblągu, oj dawno

    OdpowiedzUsuń
  20. W Elblągu byłam tak dawno, że już niewiele pamiętam. Z pewnością wiele się tam zmieniło

    OdpowiedzUsuń
  21. W tym Elblągu u Ciebie byłam już chyba mnóstwo razy... Ładne miasto.

    OdpowiedzUsuń
  22. Kusisz i kusisz tym Elblągiem. No w końcu tam pojadę na dłużej, żeby odwiedzić polecane przez Ciebie miejsca.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!