czwartek, 9 listopada 2023

urodziny bloga, wycieczka jednodniowa do Elbląga.

 Dziś są urodziny mojego blogaska którego mam od... dekady. Mimo że nie odniosłam jakiejś oszałamiającej kariery w socjal mediach, mam sentyment do tego miejsca które pełni w moim życiu istotną rolę. Cieszę sie że Ciebie tutaj widzę, miło mi gdy zostawiasz komentarz, głupio mi gdy czasem nie odpisuję z jakiś przyczyn. Niektóre osoby są tutaj długo jest mi niezmiernie miło z tego powodu. dalej z różnym zaangażowaniem udzielam się na blogu jak i instagramie. czerwona_filizanka, ten profil też miał kilka dni temu urodziny:)

Jakoś tak sie złożyło że postanowiłam zrobić sobie prezent, w postaci wycieczki jednodniowej.


Celem moim był Elbląg. Weszłam do lumpka ale tym razem nic nie znalazłam, za to w sklepie obuwniczym wprost przeciwnie. Moją uwagę przykuł napis: "szczęścia nie możesz kupić, ale możesz kupić sobie buty", weszłam i... upatrzyłam sobie buty, zmierzyłam pochodziłam i nie znajdywałam powodu dla których miałabym kolejnej pary nie nabyć. No dobrze, powody: to już kolejna para butów, mam okrojony budżet i będę musiała zrezygnować z części zaplanowanych atrakcji. Zakupu nie poczyniłam za to myśl o tej parze wracała jak bumerang. Byłam w cukierni, spacerowałam sobie...


Myślałam o butach, robiłam zdjęcia i zastanawiałam się jak tutaj i z czego zrezygnować, w sensie odroczyć do następnego (o ile taki nastąpi razu).
Widać że drzewa już prawie pozbyły sie liści, w przestrzeni publicznej decydowanie mniej ludzi. Lokale raczej pustkami świecą.


Z lokali zrezygnowałam, jednak herbaciarni nie odpuściłam, wyszłam z dwiema czarnymi i jednym rooibosem. Herbata "Dary Jesieni" zasmakowała mi na tyle by kupić ją ponownie, rooibos "Sekrety Pszczół" kusił od dawna...

 

Pomnik Piekarczyka co uratował miasto stoi sobie koło Bramy Targowej będącej pozostałością po dawnych murach obronnych. 



Centrum Sztuki Galeria EL to miejsce które zawsze odwiedzam jak jestem w Elblągu. Budynek kiedyś służył jako Kościół NMP, niszczony w czasie wojen, dziś jest tu Galeria Sztuki EL





No i czym są pieniądze wobec szczęścia jakie może człowieka ogarnąć na okoliczność (kolejnej już) pary butów. Te są zamszowe za swoje pieniądze kupione, wygodne.. Martwi mnie klejony obcas... oby jak najdłużej był na swoim miejscu. 


Wycieczkę zaliczam jako udaną, mam nadzieje jeszcze kiedyś nadrobić to co zaplanowałam:)
Miłego dnia <3

59 komentarzy:

  1. Jakieś przyjemności muszą przecież być, nowe piękne buty też się przydadzą, no i cała przyjemność z odwiedzin herbaciarni :) Moje serdeczne gratulacje z okazji urodzin bloga, lubię go czytać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję za słowa miłe oraz za obecność i wartościowe kometarze.
      Ciasta które przywiozłam też dobre, żałuje że czekolady na gorąco nie wypiłam u Wołka, widziałam że gęsta i jescze za 12 pln... no ale mam nadzieje że następnym razem jak może mi sie uda.... no...

      Usuń
  2. Ostatnio ciągle mam zaległości z komentowaniem, oczy bolą, krople się skończyły ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. 100 lat, 100 lat i kilka dni dłużej :) co tam "kariera" liczy się satysfakcja, a poza tym masz mnóstwo obserwatorów i to już powód do dumy!
    Elbląg wydaje się ślicznym miastem, przypomina Toruń.
    Pozdrawiam i życzę dalszego, długiego blogowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ślicznie dziękuję:)
      Miasto Piernika i Kopernika super, mam nadzieje jeszcze kiedyś tam też zawitać... Miło wspominam.

      Usuń
  4. Dyszka to fajna liczba, oby kolejne dekady były równie wspaniałe:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dekada to szmat czasu. A ja nie wyobrażam sobie poranka z kawą bez czytania twojego wpisu. Twój blog żyje!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkiego Najlepszego. Powodzenia dalej, pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin bloga. To wspaniała rocznica. Bardzo lubię tu do Ciebie zaglądać, więc życzę Ci kochana jeszcze wielu takich blogowych urodzin.🙂❤️

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkiego dobrego! Warto się cieszyć z małych przyjemności. Też bardzo lubię jednodniowe wycieczki i dobrą herbatę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Wycieczka super sprawa, właściwie to kilkudniowe są fajne, ale taki krótki wypad też daje troche radosci.

      Usuń
  9. Fajnie, że zrobiłaś sobie taką przyjemną wycieczkę :) wszystkiego dobrego z okazji urodzin bloga, powodzenia w kolejnych latach :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Okrągłe 10 lat prowadzenia bloga? Faaaaajnieeee. Wszystkiego najlepszego z tej okazji! ♡♡♡
    Miło jest do Ciebie zaglądać i życzę powodzenia w dalszym prowadzeniu bloga :)
    Jak znowu będę w Elblągu, to z pewnością odwiedzę Galerię sztuki. W taaakim kościele, to mogłabym mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Ciesze sie że lubisz tu zaglądać.
      Galeria El to naprawdę warte odwiedzenia miejsce, jak ktoś nie interesuje sie sztuką to chociaż jako ciekawostka. Co do mieszkania tam to w upalny dzień jest tam naprawdę przyjemnie ale jesień i zima brrrr....

      Usuń
  11. wszystkiego najlepszego dla Ciebie i twojego bloga oby dalej się rozwijał!

    OdpowiedzUsuń
  12. Fajnie, że zrobiłaś sobie taką przyjemną wycieczkę. Ja też lubię podróże, ale w najbliższym czasie zwiedzę radio Katowice

    OdpowiedzUsuń
  13. Wszystkiego najlepszego na dziesięciolecie. :)
    Ja kupiłam buty we wtorek, jaki zbieg okoliczności. I to dwie pary, bo jedne mi się rozpadły i poszły do kosza na wyjeździe od razu, a drugie juz zdradzają objawy agonii. Kasa na kupce "na buty" się skończyła, a jeszcze potrzebuję tenisówki na zapas (zdzieram w ilosciach hurtowych) oraz tzw buty po nartach (na nartach nie jeźdżę już, ale to baaaardzo wygodne buty, a też widze, że kadencja sie im kończy).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      O proszę czyli całe dwie porcje szczęścia więcej, no i jaki zbieg okoliczności. Może pochwalisz sie u siebie nowymi nabytkami:)

      Usuń
  14. kocham takie wypady jeju aż cieszy się serduszko gdy mogę się wyrwać:D

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratulacje z okazji 10 rocznicy bloga! Wielu, wielu takich rocznic!
    Uwielbiam takie jednodniowe wycieczki. ( przy okazji mogłam sobie zobaczyć Elbląg, którego nie znam) Herbaciarnia i zakupy- super!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję.
      Podróże kształcą, są super odskocznią, jakoś pozytywnie na mnie działa "powąchać innego powietrza".

      Usuń
  16. Sto lat, sto lat, sto lat! Ps. Fajna wycieczka.

    OdpowiedzUsuń
  17. Wszystkiego najlepszego ! Elbląg jest piękny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki piękne. Nie wiem czy taki piękny ale fajny za sprawą miejsc które lubię. Mam coś do nadrobienia tam i chętnie wrócę.

      Usuń
  18. 10 lar?! Piękny wynik! Gratuluję wytrwałości i życzę ciągle nowych pomysłów na ciekawe wpisy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak to już dekada, kiedy to zleciało... Wena każdemu twórcy sie przydaje. Dziękuję.

      Usuń
  19. Najlepszego! Fajnie jest obchodzić takie rocznice 😊 i dzięki za zdjęcia Elbląga, nigdy tam nie byłam, a wygląda fajnie

    OdpowiedzUsuń
  20. Witam serdecznie ♡
    Gratuluję urodzin! Wygląda na to, ze nasze blogi to rówieśnicy, mi też stuknęła dziesiątka :) Życzę Ci kolejnych pięknych lat blogowania, samych sukcesów i przyjemności z pisania! Co do wycieczki, super :) Bardzo fajna relacja!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o! To dziękuję za życzenia i miłe słowa. Tobie też życzę samych radości z blogowania i wielu jeszcze okazji...

      Usuń
  21. Gratuluję długiego stażu w blogosferze!
    Ja sama przegapiłam swoją okrągłą dziesiątą rocznicę xD
    A relacja z Elbląga świetna
    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o proszę też podobny staż, super, gratuluję!
      Mam nadzieje że jeszcze sie pojawi relacja z tym czego nie zrealizowałam:)

      Usuń
  22. Zacna rocznica, więc z mojej strony serdeczne gratulacje! Super, że stale znajdujesz motywację do prowadzenia bloga, bo tak wielu ciekawych twórców z rezygnowało niestety z tej formy publikacji.
    Ciekawa fotorelacja z jesiennego Elbląga... a kolejnej parze butów, też bym się nie oparła, bo w tej kwestii mam słabą, silną wolę ;-))
    Pozdrawiam weekendowo!
    Anita

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za miłe słowa.
      Mawiają że blogi już sie skończyły i zamierają. Moim zdaniem bloger to charakter i są osoby które to naprawdę lubią i mają potrzebę, na przykład ja. To miejsce jest bardzo ważne dla mnie i chętnie tu wracam.
      Zauważyłam że mediów jest coraz więcej a blogi dalej są i niech będą.
      Buty i ciuchy... cóż bardziej kobiecego jak te nasze słabości.

      Usuń
  23. U mnie niebawem stuknie 11 lat!
    Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń
  24. Fajny prezent sobie zrobiłaś) Pisanie bloga wciąga Ja pisze z małymi przerwami już ponad 12 lat...Miałam przerwy ale jak dotąd ciągle wracam:)Do rodziny blogowej:) Niech wena pisarska niesie Cie dalej przez kolejne lata Wszystkiego dobrego

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluję jubileuszu i udanej wycieczki. :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Wszystkiego najlepszego i dakej bądź z nami. Lubię di Ciebie zaglądać. Wycieczkę miałaś wspaniałą, piękne zdjęcia zrobiłaś

    OdpowiedzUsuń
  27. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin bloga. I życzę kolejnych wielokrotności 10 lat w blogowym świecie. Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniale! Życzę wszystkiego blogowego i kolejnych inspirujących lat :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Kolejnych dziesięcioleci życzę bo na pewno tematów na posty nie zabraknie:)
    Piękna wycieczka a przy okazji Twojego wyjazdu i ja mogę zobaczyć kawałek Elblągu🙂
    Pozdrawiam cieplutko🧡

    OdpowiedzUsuń
  30. Witam Cię serdecznie 🤗

    Dziękuję, że podzieliłaś się zdjęciami z pobytu z Elbląga. Ciekawe miejsca, dosyć unikatowe. Bardzo piękne i wspaniałe miasto. Super, że wizyta w tym mieście była udana. Gratuluję jednocześnie z okazji jubileuszu Twojego bloga 🤗

    Pozdrawiam cieplutko i od serca 🤗❤
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  31. Tyle słyszałam i czytałam o tym mieście, że koniecznie muszę się tam wybrać wiosną. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  32. Elbląg to naprawdę ciekawe miasto i wbrew pozorom wiele się tu dzieje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. PS jak jeszcze kiedyś tu będziesz, to zapraszam na kawę :)

      Usuń
  33. Jaki piękny blogowy staż, gratulacje! Czasami coś kosztem czegoś, ale wybór butów myślę że przyniósł więcej radości, niech się dobrze noszą

    OdpowiedzUsuń
  34. Gratuluję 10-lecia, wspaniały staż :D Elbląg piękny, może kiedyś uda się mi go odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!