piątek, 12 stycznia 2024

Filmowo

Zima i jesień są podobno najlepsze na oglądanie filmów. Dla mnie pora roku nie jest tak istotna jak jakość oglądanych produkcji. A co udało mi sie obejrzeć? Zapraszam do dalszej części.


 

Dream Scenario (2023)


reżyseria: Kristoffer Borgli
scenariusz: Kristoffer Borgli
gatunek: Komedia
produkcja: USA



Paul Matthews (Nicolas Cage) to mocno dojrzały, nieco zapuszczony nauczyciel akademicki który nie budzi większego zainteresowania. Pewnego dnia w tajemniczy niezależny od siebie sposób staje sie sławny. Owej rozpoznawalności doświadcza z obu stron ta dobra niestety krótka, gdzie budzi zainteresowanie, ma propozycje współprac... nie o to mu chodziło przecież, a tym bardziej nie o to czego doświadczy czyli ostracyzm. Fenomenem jest to że w obu sytuacjach staje sie bezwolną marionetką, bezsilną i bezradną wobec zachowań ludzi którym śni sie w nocy. Obraz pokazuje jak nie wiele ludzie myślą, tylko reagują sa w sumie sami takimi marionetkami sterowanymi. Film zaliczany do komedii to co miało być humorem wywołało u mnie uśmiech. Wiecie że jestem miłośniczką cięższych produkcji i tutaj też były momenty innych gatunków.

Wielki Mike / The Blind Side (2009)


reżyseria: John Lee Hancock
scenariusz: John Lee Hancock
gatunek: Biograficzny, Dramat, Sportowy
produkcja: USA


Po obejrzeniu filmu miałam wrażenie że to amerykańska bajeczka bo od bezdomnego nastolatka którego przygarnia zamożna rodzina i ofiaruje mu nowe życie, luksusowe życie. Piękny dom, edukacja.... stają sie jego rodziną. Okazuje sie że Michael Oher to zawodowy futbolista a historia jak najbardziej prawdziwa. 
Film podobno zarobił 300 mln dolarów. Prawda bajkowa nie jest bo jak wyczytałam z artykułu Oher nie otrzymał pieniędzy za zrealizowanie filmu o jego historii no i zarzuca rodzinie że nie adorowała go. Pieniądze za film otrzymała rodzina Tuohy
Generalnie widziałam lepsze produkcje.

No i to na tyle:)

18 komentarzy:

  1. Pierwszy tytuł zapisałam sobie do obejrzenia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Na film z Nicolasem Cagem chętnie bym się skusiła. Lubię tego aktora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Tego filmu z Cagem jeszcze nie widziałam, ale Wielki Mike jest uroczy. Ja skończyłam serial The Stranger,a teraz zostały mi 2 odcinki Forsta.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wielki Mike taki mi sie wydał nieprawdopodobny a historia prawdziwa

      Usuń
  4. Film "Wielki Mike" widziałam. A czekam właśnie na kolejne odcinku serialu "Romans z demonem". Prosta rozrywka, w sam raz na początek weekendu. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Romans z demonem" nie słyszałam wcześniej o tym serialu

      Usuń
  5. Trzeba będzie zobaczyć Dream Scenario.
    Ja wczoraj niezły katastroficzny film Ring of fire obejrzałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieje że Ci sie spodoba:)
      Coś czuję że lubisz katastroficzne produkcje

      Usuń
  6. Ponieważ bardzo lubię Nicolas Cage,a, skuszę się z pewnością na ten pierwszy film.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko oglądam filmy, ostatnio widziałam Igrzyska Śmierci, kolejną część ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Chętnie obejrzę oba filmy :)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!