piątek, 9 sierpnia 2024

Filmwo




 Siemka, mam nadzieje że piątkowe nastroje dobre. Pogoda raczej dopisuje. W związku z tym że podpisałam umowę a pracę rozpoczynam za jakiś czas jestem w takim zawieszeniu bo jestem bezrobotna bo nie pracuje nie zarabiam, ale umowę mam podpisaną więc jestem pracująca?! Musiałam iść do pośredniaka sie wyrejestrować z tego "zaszczytnego" rejestru. Serdecznie nienawidzę Urzędu Pracy który naprawdę w niczym nie pomaga, działalność ogranicza sie do tego że istnieje, wyznacza terminy na które trzeba sie stawić, oferty no cóż pominę, staże to jakiś koszmar... jedyne co można tam uzyskać to zaświadczenie i sate stawiennictwa. Człowiek musi sie z nimi użerać i gdyby nie to że mogę iść do lekarza to omijałabym tą instytucje łukiem szerokim. Sama znalazłam sobie prace muszę poinformować wyrejestrować sie a oni nie dość że nie pomogli to jeszcze mi napiszą pismo w stylu że znaleźli na mnie haki że podjęłam pracę i pozbawiają mnie statusu bezrobotnej. Człowiek czytając korespondencje czuje sie jak jakiś bandyta. Mam nadzieje że nie będę już musiała mieć nic wspólnego z tym jakże "pomocną" instytucją. Wiem ze Urząd pracy organizuje szkolenia, wypłaca zasiłki, dodatki aktywizacyjne.... nie zaprzeczam że komuś pomógł. Ja opisałam część swoich doświadczeń.
Zmieniając temat...Ja lubię oglądać filmy, co prawda nie zawsze mam czas i możliwości ale lubię.
Dziś pora na tytuły które obejrzałam w ostatnim czasie, zapraszam.


Old Boy (2023)


reżyseria: Chan-wook Park
scenariusz: Joon-hyung Lim, Chan-wook Park
gatunek: Thriller
produkcja: Korea Południowa


Dae-su mężczyzna, Azjata wieziony w mieszkaniu przez pięć lat.  Mieszkanie obskurne a ten kto więził dość kreatywny. Na szczęście mężczyźnie udaje sie uciec. Czas na wolności wykorzystuje na rozwiązanie zagadki kto i dlaczego pozbawił go wolności.

Once (2007)


reżyseria: John Carney
scenariusz: John Carney
gatunek: Dramat, Romans, Muzyczny
produkcja: Irlandia, USA


On gra na ulicach Dublina, ona przyjechała z Czech w poszukiwaniu lepszego życia. Gdy drogi tych samotnych ludzi przecinają się odkrywają że łączy ich miłość do muzyki. 

Okna (2003)

reżyseria: Ferzan Özpetek
scenariusz: Ferzan Özpetek, Gianni Romoli
gatunek: Melodramat
produkcja: Turcja, Wielka Brytania, Włochy, Portugalia


Giovanna ma rodzinę męża i dziecko, pewnego dnia niespodziewanie w ich życie wchodzi starszy mężczyzna, dlaczego obcy człowiek staje sie częścią codzienności, jaka zagadka sie tu kryje. Główna bohaterka ma amanta który podgląda ją przez okno. Pewnego dnia spotykają się...

Trio z Belleville (2003)


reżyseria: Sylvain Chomet
scenariusz: Sylvain Chomet
gatunek: Animacja, Przygodowy, Muzyczny
produkcja: Belgia, Francja, Kanada, Wielka Brytania, Łotwa, USA


Główny bohater to wychowany przez babkę kolarz który startuje w zawodach. Pewnego dnia zostaje porwany babka pragnie odszukać wnuka.

Opisy wiem krótkie 

14 komentarzy:

  1. gratulacje i powodzenia w pracy, no jest raczej ciężko o pracę ale warto próbować

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Też tak pomyślałam że może Cię zainteresować:)

      Usuń
  3. A ja muszę przyznać, że moim rodzinnym mieście w urzędzie pracy są super ludzie, którzy naprawdę pomagają, fajnie pokierują, a jak masz plany na siebie to nie wciskają nic na siłę. Niestety niedawno się przeprowadziłam i tutaj jest tragedia, totalna odwrotność... więc zaczynam rozumieć te gorsze opinie. Niestety nie wszędzie pracują ludzie z pasją, niestety jak wszędzie. :/ Ciekawe tytuły, nie wszystko znam. Chętnie nadrobię. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. A który z filmów Tobie się spodobał? Jestem ciekawa Twoich opinii.

    OdpowiedzUsuń
  5. Widzę że filmy mają nalepki. Są z wypożyczalni? Jeśli tak, to fajnie że takie miejsca jeszcze funkcjonują

    OdpowiedzUsuń
  6. Powodzenia w nowej pracy! Mam nadzieję, że spełni Twoje oczekiwania i będziesz chodziła do niej z przyjemnością :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Trio z Belleville to świetny film, oglądaliśmy z synem, ubawił się

    OdpowiedzUsuń
  8. Obyś byłą zadowolona z nowej pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Praktycznie to nie mam czasu na czytanie książek, lato to u nas wycieczki rowerowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie 90% rzeczy da się załatwić już elektronicznie i często z tego korzystam. Mam nadzieję, że w reszcie polski też to w końcu będzie tak wyglądało. Angela

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratuluję nowej pracy. Mam nadzieję, że osoby z którymi będziesz pracować będą mili

    OdpowiedzUsuń
  12. Dobrze, że znalazłaś pracę, a Urząd Pracy, to jest jakaś paranoja... Krystyna

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!