Obserwatorzy

wtorek, 23 września 2014

Marynowana cukinia z papryką

3 kg cukini
Po dwie papryki: czerwona, zielona, żółta
Czosnek, cebula, koper

Zalewa:
500 ml octu jabłkowego
5 szklanek wody
1,5 szklanki cukru
2 łyżki soli
2 łyżki curry
Łyżka pieprzu ziarnistego
Łyżka ziela angielskiego
Łyżka pokruszonych liści laurowych


Wszystkie składniki zalewy połączyć i zagotować . Cukinie umyć, przekroić wzdłuż, oczyścić, wyjąć nasiona i pokroić w kostkę

Tak samo zrobić z papryką.
Warzywa włożyć ściśle do słoika na przemian, po czym zalać gorącą zalewą. Słoiki zakręcić i pasteryzować 5 minut od zagotowania.


Lubicie cukinie? Ja nie za bardzo, moja mama z siostrami zajadają się ceniąc walory smakowe i niską zawartość kalorii. 

67 komentarzy:

  1. nie przepadam za cukinią. czasem jak jest leczo...
    a ostatnio narobiliśmy pikli z ogórków dla całego pułku.
    ciekawe kto to zje....

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny przepis a i efekt wspaniały ;) w ten sposób można też zrobić patisony.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja rzadko jadam :). Jestem ciekawa czy by mi smakowała w takim wydaniu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubie, ale ze nie mam wlasnych z ogrodka, nie robie przetworow, bo kupowane sa bardzo drogie. :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przesłałaby Ci słoiczek, gdyby było to mniej skomplikowane...

      Usuń
    2. Poczta by potlukla jak nic! :))

      Usuń
  5. Nie lubię marynowanej, ale za to ogromnie uwielbiam smażoną - w plasterkach w jajku i bułce, a także nadziewaną mięskiem mielonym i pokrojoną do lecza :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne, chcoiaż ja nie przepadam za cukinią za to bardzo lubię paprykę :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Takiej wersji cukinii nie znałam. Muszę spróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  8. cukinie trawię jedynie smażoną jako placuszki :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie jadłam marynowanej cukinii i ciekawi mnie jej smak :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mmmmm tak nie jadlam,brzmi interesujaco

    OdpowiedzUsuń
  11. Zjadłabym bo cukinie i paprykę bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  12. na pewno fajnie smakuje, moja mama robi różne weki.

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale pyszności :] Narobiłaś mi smaka!
    Bardzo lubię takie przetwory :]

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubie przetwory. Cukinia jest dla mnie na tak bo moja mama np robi ja w musztardzie czasem i to jest hit u mnie. Twoje połączenie tez mogłoby być ciekawe

    OdpowiedzUsuń
  15. Kochana zapraszam na moją nową stronę i zapisanie się do newslettera link do niej u mnie na blogu;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię! Moja przyjaciółka mi przynosi zawsze z działki takie wielkie kabany. Dodaję cukinii do leczo :D

    OdpowiedzUsuń
  17. ależ smakowicie wygląda!
    bardzo lubie!

    OdpowiedzUsuń
  18. Przepis nie skomplikowany,
    jednak nie dla mnie
    bo warzyw nie lubię.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warzywa są dobre jak sie je dobrze zrobi:))

      Usuń
  19. Uwielbiam cukinię, a u mojej babci w ogródku rośnie ich cała masa. Już wiem co z nich zrobić!

    OdpowiedzUsuń
  20. Cukienie uwielbiam w każdej postaci.

    OdpowiedzUsuń
  21. Lubię cukinię, ale już dawno jej nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Lubię, ale nie w occie. A tak to pod każdą postacią zjem :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Lubię cukinię, ale w occie jeszcze nie próbowałam...Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ciekawe, czy smakowałaby mi cukinia w occie ;)

    OdpowiedzUsuń
  25. Cukinie pasują chyba do wszystkiego :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam cukinię, ale marynowanych nigdy nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  27. Cukinie uwielbiam pod każdą postacią, surową, smażoną i gotowaną ale po marynowaną na pewno bym nie sięgnęła. :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. O super przepis, na pewno skorzystam bo wczoraj dostałam kilka sztuk od znajomej :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Skorzystam z tego przepisu. :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję, miło mi że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie, ale nie SPAMuj, komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię na pewno. Zwłaszcza jeśli masz g+ będzie mi łatwiej do Ciebie trafić gdy zostawisz adres bloga pod swoim komentarzem. Czasem mam zaległości, ale spokojnie, nadrabiam je:))
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!