poniedziałek, 19 lutego 2018

Wszystko co sie zaczyna musi mieć swój kres:)


Pobyt w Busku Zdroju to najdroższy prezent jaki sprawiłam sobie w życiu i wiecie co? Najlepszy! Każdego dnia sie stażejemy... młode osoby często myślą że ich stan będie trwał wiecznie... ahhhh:




Śzachetne zdrowie, 
Nikt się nie dowie, 
Jako smakujesz, 
Aż się zepsujesz. 
Tam człowiek prawie 
Widzi na jawie 
I sam to powie, 
Że nic nad zdrowie 
Ani lepszego, 
Ani droższego; 
Bo dobre mienie, 
Perły, kamienie, 
Także wiek młody 
I dar urody, 
Miejsca wysokie, 
Władze szerokie 
Dobre są, ale - 
Gdy zdrowie w cale. 
Gdzie nie masz siły, 
I świat niemiły. 
Klejnocie drogi, 
Mój dom ubogi 
Oddany tobie 
Ulubuj sobie!

Fraszka Jana Kochanowskiego: NA ZDROWIE 

Moja podróż do Buska Zdroju to szalenie osobista sprawa, na szczęście nie mam zdjagnozowanych problemów z narządem ruchu, ani na szczście urazu nie doznałam, do Buska jechałam po coś co tam zostawiłam, odzyskałam i wróciłam czując się zupełnie inaczej. Przyjemność od 12 do 17 lutego kosztowała mnie 990 złotych. Początkowo miałam być w Szpitalu Krystyna ale całe szczęście że uarłam się na Sanatorium Marconi! (to ten budynek z powyższej fotografii). Szwedzki stół na śniadanie, dwudaniowy obiad i kolacja chlebek coś do plus zawsze coś na ciepło, jak na mój gust za mało warzyw i owoców ale i tak jestem zadowalana i to bardzo. Zabiegi zaordynowano mi takie:

Kąpiel siarczkowa.... osobliwa przyjemność, jej jajowe aromaty wypełniają mury uzdrowiska, czuć ją było nawet w moim pokoju, i nie przeszkadzało mi to (mam woski hahahahaha...)... zabieg polega na zanurzeniu się do linii serca w wodzie o tęperaturze ok 37 stopni, i tak nieruchomo sie leży, opis: 

(1,4%) Zawarte w wodzie biologicznie aktywne związki siarki: jon siarczkowy, wodorosiarczkowy, siarka koloidalna oraz inne cenne składniki (wapń, magnez, potas, jod, brom) zaabsorbowane ze skóry przenikają do wnętrza organizmu. Czerpana jest bezpośrednio ze źródeł mineralnych „Uzdrowiska Busko–Zdrój” S.A. Poprawia mikorokrążenie, zwiększa wchłanianie ognisk zapalnych, regeneruje tkankę łączną. Poprzez pobudzenie kory nadnerczy działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo. Wody siarczkowe są skuteczne w leczeniu reumatoidalnego zapalenia stawów, zesztywniającego zapalenia stawów kręgosłupa, osteoporozy, chorób zwyrodnieniowych stawów i kręgosłupa, dyskopatii, zespołów bólowych kręgosłupa, neuralgii. Obniżają poziom cholesterolu, cukru, kwasu moczowego wspomagając leczenie chorób metabolicznych (miażdżyca, cukrzyca, dna moczanowa). Leczą także choroby skóry. Głębokie oczyszczanie z równoczesnym działaniem odnawiającym tkanki, właściwości bakteriobójcze, przeciwgrzbicze, przeciwpasożytnicze i antyalergiczne pomagają w leczeniu wielu chorób dermatologicznych. Trwają badania nad odtruwającymi właściwościami wód siarczkowych. Związki siarki wiążą się z metalami ciężkimi (ołów, rtęć), które w postaci nierozpuszczalnych cząstek mogą być wydalane z organizmu. UWAGA! Podczas kąpieli nie należy wykonywać zbędnych ruchów, gdyż powoduje to przyśpieszone ulatnianie się związków leczniczych. Zabieg silnie bodźcowy – po zabiegu konieczny ok. pół godzinny odpoczynek w pozycji leżącej. W trakcie leczenia zaleca się unikanie napojów alkoholowych i nadmiaru słońca.źródło


Wspaniale wygładza skórę, uspokaja mnie i resetuje. Przy pierwszym pobycie bardziej mnie męczyła, teraz jak byłam drugi raz zmęczenie było dużo mniejsze, co nie znaczy że nie kładłam się do łóżeczka po zabiegu. Osobny pokój to coś na miarę złota, nie wyobrażam sobie dzielenia pokoju z obcymi osobami... nigdy nie wiadomo na kogo sie trafi, a po za tym po zabiegu trzeba odpocząć a najlepiej odpoczywa się na osobności albo z bliską osobą (i to też bywa różnie ;) warto dopłacić ale niestety z tego co sie dowiedziałam nie zawsze mogą zaoferować osobny pokój. Mi sie udało i miałam możliwość odizolowania się w pokoju z łazienką. Wychodziłam na posiłki, zabiegi i spacery:)

Mój "ulubiony" zabieg, ale bardzo skuteczny!
Jak widać miejsce mało ergonomiczne, wygląd błotka średni, leżenie w błotku zawinięta ceratą i kocem tam no jak by to powiedzieć doświadczenie średnio przyjemne, właściwie to czekałam na minutnik który przywoła kogoś kto mnie odwinie... wiecie co? Warto sie było poddać zabiegowi bo zauważyłam różnicę w moim poruszaniu się:) Nie mam problemów a pobyt i zabiegi to moja indywidualna decyzja zbieżna z profilaktyką:)

Główne wskazania do stosowania okładów borowinowych ogólnych to:

Choroby reumatyczne; Przewlekłe nerwobóle; Choroba zwyrodnieniowa stawów; Przewlekłe stany zapalne ; Przeciążenia mięśni; Przykurcze w stawach; Stany po urazach narządu ruchu; Przewlekłe infekcje; Porażenia; Schorzenia narządów wewnętrznych.

Przeciwwskazania Jako główne przeciwwskazania wymienia się: Ostre infekcje i stany podgorączkowe; Stany zapalne w fazie ostrej i podostrej; Niewydolność oddechowa; Nieuregulowane schorzenia kardiologiczne; Ciąża; Świeże urazy; Cukrzyca; Choroby zakaźne; Skłonność do krwawień; Choroba wrzodowa żołądka i dwunastnicy; Choroby nerek i pęcherza moczowego; Odwapnienie układu kostnego; Zaburzenia układu hormonalnego; Zaburzenia czucia; Choroba nowotworowa; Uszkodzenia skóry; Stan znacznego osłabienia i wycieńczenia.

źródło

Tlenoterapia: 


Masaż klasyczny od tego zaczynało sie większość moich dni tego pobytu, oj przeżycie najintensywniejsze, Pan konkretny a jednocześnie przesympatyczny. Dowiedziałam się że ponoć specjalnie dla Niego wiele osób przyjeżdża do Buska.

Masaż podwodny:

Kładziemy się do wanny z ciepłą wodą Pani fizjoterapeutka masuje wodą z węża pod ciśniemiem. Jak dla mnie bywało nie do końca przyjemne jak ciśnienie za duże, choc wrażliwosć sie zmniejsza:)
Ponoć poddawane temu zabiegowi panie notują zmniejszenie sie centymetrów w obwodzie. Warto sie rozluźnić z czym ja miałam problem początkowo. Zabieg poprawia też sprawność osób z chorobami układu nerwowego, stosuje się go też w rehabilitacji po urazach: zwichnięciach, skręceniach, złamaniach. Co więcej, masaż podwodny to element leczenia chorób przemiany materii, takich jak cukrzyca, dna moczanowa i otyłość. pozwala rozgrzać mięśnie, a po ćwiczeniach zapobiega powstawaniu zakwasów. Z masażu podwodnego chętnie korzystają również osoby mające problemy ze stawami – stymuluje on wydzielanie mazi stawowej, więc dzięki niemu są one mniej sztywne i bardziej zwrotne, a pacjent zyskuje większą swobodę ruchu, zwłaszcza w okolicy kręgosłupa źródło


Hydromasaż to coś podobnego do dżakuzi, relaksujące i przyjemne, delikatne:) 

Z okazji urodzin odwiedziły mnie pracownice Uzdrwiska złożyły życzenia oraz dostałam upomink, jakież to miłe:


Smak Kurortu, i w ładnej papeterii z Marconim kartka z życzeniami, co stanowi miłą pamiątkę :)

Sama sobie sprawiłam kolejne już Oriony, niestety nie ma ich w mojej miejscowości więc korzystając z pobytu w Busku zakupiłam kolejne Oriony:



Czy może być lepszy sposób spędzania urodzin niż zadbani o zdrowie? Podarek bezcenny bo skoro czasu cofnąć sie nie da to jednak skuteczne zabiegi sprawiły jakby mi odjęto ze dwie dekady:)
Słyszałam że Uzdrowisko szczyci sie stałymi gośćmi systematycznie odwiedzających to piękne miejsce: ludzie, zabiegi, spacery, woda, powietrze... i inne plusy które przyciągają.
Dla mnie ten tydzień to jeden z najlepiej spędzonych wyjazdów. Kusi mnie powrót do Buska (tu czytaj do Marconiego) ale też ciekawa jestem innych uzdrowisk:) Gdy tak gadam czuję sie jak wiekowa kobieta... kumpel mi powiedział że mądra osoba idzie do uzdrowiska po wypoczynek po ładowanie baterii głupia osoba robi rzeczy które nie służą jej a pomnażania strat.
Cena uzdrowiskowej przyjemności: zdrowie jest bezcenne, samopoczucie wchodzące w skład zdrowia to wartość której nie sposób przeliczyć na pieniądze, za usługę można zapłacić, można jechać na NFZ (można dopłacić do wyżywienia i pokoju). Ja jechałam prywatnie, miałam osobny pokój - myślę że gdybym dzieliła z kimś pokój nie odpoczęłabym tak dobrze. Co do ceny to są promocje rozmawiałam z jedną Panią która też jeździ prywatnie dzięki temu ze systematycznie oszczędza na ten cel. 

Zdjęcie ze zdjęcia stojącego dumnie w uzdrowisku: 


Zakończenie pobytu jest po obiedzie, ja niestety nie czekałam na obiad ze względów komunikacyjnych. Warto poinformować o tym na stołówce bo dostaje sie wyprawkę, oto co dostałam na podróż:


Skoro wliczone w cenę to czemu nie skorzystać;)

Mojego autorstwa fotki...





Udało sie busem do Katowic dotrzeć, spotkałam sie z kumplem i ochoczo powędrowaliśmy do Spiża gdzie miałam nadzieje nabyć browarka, ale niesety Katowicki Spiż to imprezownia czynna od 21 i to też nie we wszystkie dni tygodnia.... buuuuuu... Spiżowe miodowe.... no cóż, trzeba będzie do Wrocka zawitać...a wybieram się tam jak sójka za morze...


Poszliśmy na ciacho, a że duże było to na połowę był podział miło sie siedziało, gadało... nie ma to jak rozmowa na żywo:)

Ahhhh miłe to chwile, jest co wspominać  do czego tęsknić:)

Miłego tygodnia:) 

96 komentarzy:

  1. Widać że jesteś mega zadowolona i ja pewnie też bym była :) sama mogłabym zrobić sobie taką wycieczkę, urlop :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zawsze warto zrobić coś dla siebie, uzdrowisko to świetny pomysł, chociaż ja pewnie chętniej pojechałabym z przyjaciółką.

    OdpowiedzUsuń
  3. Widać, że pobyt był udany :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też by się przydał taki wyjazd. Można nabrać sił.

    OdpowiedzUsuń
  5. Najważniejsze, że świetnie spędziłaś czas, zrelaksowałaś się i odpoczęłaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Chętnie bym tam wypoczęła, pewnie dobrze by mi to zrobiło choćby na mój zesztywniały kręgosłup :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny wypad :-) Taka kąpiel siarczkowa bardzo by mi się przydała :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Super, świetny weekend, pięknie tam i widać, że pogoda dopisała :)

    OdpowiedzUsuń
  9. cudowny odpoczynek . zazdroszczę

    OdpowiedzUsuń
  10. Marzy mi się taki tydzień spokoju... ech, jak tylko moje Baby będą większe, pojadę na kilka dni dla całkowitego relaksu...i zdrowia oczywiście. Marzy mi się Bałtyk zimą... może w przyszłym roku?:D
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Cieszę się, że miło spędziłaś czas :)

    OdpowiedzUsuń
  12. O jak miło. Byłam w Busku w tamtym roku i byłam bardzo zadowolona.

    OdpowiedzUsuń
  13. Nieźle się prezentuje ten ośrodek :) I zabiegi pewnie warte swojej ceny ;) może też się wybiorę tak porozpieszczać? :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Oj uwielbiam czekolady oriona pych oycha lepsze niz milka:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Myślę, że ja z takiego pobytu także byłabym zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja najchętniej wybrałabym się do ciepłych krajów. Strasznie brakuje mi słońca.

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja uwielbiam spiżowe czekoladowe :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Oj my chcemy do spa :D Nigdy nie byłyśmy, ale naszym wielkim marzeniem jest spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Z przyjemnością wypoczęłabym w tym miejscu :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Niesamowite, musiało być istotnie wspaniale! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto sie wybrać, mimo że większość kuracjuszy to sporo wcześniej urodzeni malkontenci często

      Usuń
  21. To musiało być wyjątkowe przeżycie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy jeszcze nie miałam okazji skorzystać z takich zabiegów.

    OdpowiedzUsuń
  23. uwielbiam fraszki Kochanowskiego, tą znam na pamieć :) też robię sobie prezenty i zazwyczaj są drogie. w życiu chodzi o to żeby mieć w sobie trochę zdrowego egoizmu, coś nam się w końcu należy

    OdpowiedzUsuń
  24. Wydaje mi się, że ten wyjazd zapamiętasz na długo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. myślę jak tam wrócić, chciałabym też odwiedzić inne uzdrowisko:)

      Usuń
  25. Wyjazd na pewno należał do udanych, cieszę się, że zdrówko dopisuje!

    OdpowiedzUsuń
  26. Cieszę się, że udało Ci się odpocząć i jesteś zadowolona z pobytu i z zabiegów. Hydromasaż to super sprawa:).

    OdpowiedzUsuń
  27. Bardzo ładne zdjęcia....kusisz smakołykami a człowiek na diecie! :p

    OdpowiedzUsuń
  28. Również byłam w Busku, piękne miejsce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. i jakie wspaniałe od strony oddziaływania: zabiegów, powietrza...

      Usuń
  29. Cóż za piękne miejsce, mam nadzieję, że kiedyś uda mi się je odwiedzić :)

    OdpowiedzUsuń
  30. Oj i mi by się przydał taki wyjazd, odskocznia od codzienności :]

    OdpowiedzUsuń
  31. Widać, że wyjazd udany, sama bym się skusiła na ten masaż podwodny :)

    OdpowiedzUsuń
  32. Fajnie się tak trochę zrelaksować :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Najważniejsze że odpoczęłaś i miło spędziłaś czas. Też mi się marzy chwila oddechu, najchętniej w górach :)

    OdpowiedzUsuń
  34. Niektórym zabiegom sama również bym się poddała np: masażowi. :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  35. Widać że wyjazd udany i bardzo dobrze! 😊

    OdpowiedzUsuń
  36. Nie ma to jak miło spędzony czas :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Mnie też przydałby się taki wyjazd

    OdpowiedzUsuń
  38. Warto inwestować w zdrowie :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Czekolady tej firmy zdarzało mi się jeść, ale w tych wersjach jeszcze nie widziałam :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jest trochę rodzajów ale szkoda że tu stacjonarnie ciężko kupić ;/

      Usuń
  40. Fajnie, że udało Ci się pojechać, zadbać o duszę i ciało ;))) i wrócić pozytywnie naładowana energią :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Super, że tak miło spędziłaś świat :)
    Ja byłam jedynie w sanatorium w Ciechocinku i też miło wspominam tamtejsze jedzenie i okolice ;))

    OdpowiedzUsuń
  42. Taki wypoczynek to ja rozumiem ekstra tata był tam w sanatorium

    OdpowiedzUsuń
  43. Ładne zdjęcia, świetnie spędziłaś czas.

    OdpowiedzUsuń
  44. Dobrze móc sobie zrobić czasem taki prezent

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. warto naprawdę, mam nadzieje że będę mogła sobie pojechać ponownie

      Usuń
  45. Piękna okolica ;) sama na takie zdrowotne wczasy bym się wybrała ;)

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!