sobota, 20 stycznia 2024

Abecadło kulturalne. Filmy i kanały na yt



Ciąg dalszy abecadła, dziś filmy i kanały na YT które śmiało mogę polecić. Pod niektórymi literkami może znajdować się więcej niż jedna pozycja. 
Zapraszam....


A

Angel A. Czasem na swojej drodze spotykamy anioły, bywa że sytuacja jest beznadziejna, patowa a pomoc potrafi przyjść nie wiadomo skąd. Angel A to naprawdę świetny film łączący w sobie dramat, czarną komedię i romans. Zdjęcia raczej ciemne utrzymane w czerni i bieli.




Bogowie Szczęścia 

opis: "Imigrant z Albanii zaczyna infiltrować życie grupy Londyńczyków."




Człowiek Absurdalny to kanał prowadzony przez psyhologa traktuje o psyhologii, książkach, filozofii. 


D

"Dream Scenario" o zwykłym człowieku zyskującym nieoczekiwaną sławę. O słodyczy i drugim obliczu popularności, jest tu wiele wątków, a film godny uwagi.


"Dom z Piasku i Mgły" to melodramat o kobiecie która straciła dom, za wszelką cenę stara sie go odzyskać.


emce kanał popularnonaukowy.


F Father, film który pokazuje perspektywę nestora, pozwala lepiej zrozumieć. Miło sie też ogląda ze względu na zdjęcia. 



Fuga. Alicja, nie wie kim jest, film traktuj o zaburzeniu nerwicowym zwanym: "fuga dysocjacyjna".


G "Gdzie Śpiewają Raki" niemalże bajeczna sceneria jest tłem dla smutnej historii, myślę ze warto obejrzeć ten film


"Gabriel Hyodo" Gabriel jest synem Polki i Japończyka. W swoich filmikach pokazuje różne oblicza kraju swojego ojca, poznajemy jego dziadka, rodziciela...




H "Historia Mojej Żony" Kapitan żeglugi zakłada się z kolegą że pierwsza kobieta która przestąpi próg lokalu zostanie jego żoną. Film o uczuciach emocjach, o tym jak diametralnie różnie można radzić sobie w dziedzinach życia. Miło ogląda się przyjemne wizualnie zdjęcia. 

Instytut Etykiety - Aleksandra Pakuła kanał o manierach ale też ubiorze  innych kobiecych sprawach. 





Ja Ci dam Japonia. Emi mieszka w Japonii, ma męża dziecko i w dosć orygnalny sposób 


K

"Kamila Kaźmierczak" psychoterapeutka Gestalt, prowadzi kanał o relacjach. 

 

"Kto tam?"  Ktos oglądał: "Funny Games?? To takie połączenie tego filmu ze "Słomianym Wdowcem".

Evan (Keanu Reeves) zostaje sam w domu - przystojny bogaty, żona z dziećmi wyjechała.... zamiast M. Monroe mamy dwie atrakcyjne dziewczyny które zaczynają siać zniszczenie. 



L "Lada Dzień" Para homoseksualistów zaprzyjaźnia się z nastolatkiem z zespołem Downa, który no nie ma dobrego domu więc panowie chcą go adoptować. To co bardzo mnie zaskoczyło to kreacja jaką stworzył Alan Cumming, jest tak niesamowicie kobiecy w swoim stylu bycia... 


Letni, kanał muzyczny. Panowie w humorystyczny sposób przerabiają utwory, coś podobnego jak "Chwytak"

Łukasz Kielban, już niestety nie nagrywa ale to nie przeszkadza zajrzeć na jego kanał o dobrych manierach.


M - Mechaniczna Pomarańcza. Ponoć ludzie sie nie zmieniają. Pewnego dnia Alex zostaje poddany terapii która ma zmienić... no właśnie czy zmiana wyjdzie i komu na dobre?




N Nimfomanka. Dwuczęściowa produkcja ukazująca rozmowę kobiety uzależnionej od seksu z mężczyzną który jest pustelnikiem i intelektualistą. Joe opowiada Selingmanowi historię swojego życia, w dialogu pojawiają się różne tematy. Oczywiście film jest dla dorosłych, jest kontrowersyjny. Ja go uwielbiam!!


Nostalgia Anioła. Tragiczna historia opowiedziana w tak ciepły sposób, jest tak poruszająca....


"Notatki o Skandalu"

O "Ona" - Theodore Twombly (Joaquin Phoenix) to singiel z odzysku, ma ładne mieszkanie, pracę.... jedynie dokucza mu brak kobiety. Samotność skłania go do zakupu pewnego programu komputerowego. Użytkownik wchodzi w dość silną relacje która utrudnia mu wejście w bliższą znajomość z kobietą. No właśnie czy ten film to przestroga?


"Piętno" dramat w gwiazdorskiej obsadzie: Anthony Hopkins, Nicole Kidman, Gary Sinise, Wentworth Earl Miller. "Piętno" to film o nauczycielu akadmickim oskarżonym o rasizm, niesłuszne zwolnienie ma drugie dno. Mężczyzna nawiązuje romans z młodszą od siebie kobietą... co może łączyć emerytowanego byłego nauczyciela akademickiego z młodszą atrakcyjną pracującą fizycznie kobietą?
Klimatyczny, psychologiczny, mega dobry - jeden z lepszych jakie w życiu widziałam film

"Projektantka" charakterna kobieta wraca do rodzinnej miejscowości gdzie jest dotknięta ostracyzmem. Przyjemny wizualnie, czasem śmieszy ale też wzrusza.


Przemek Górczyk Podcast. Polubiłam styl bycia Przemka, rozmowy z gośćmi... specami z różnych branż. 





R Rączka Gotuje to kanał na YT w którym to poznajemy arkana kuchni Śląskiej, pojawiają sie wyrazy z gwary:) dumnego z pochodzenia, sławiącego swój region dumnego kucharza. Intro rani moje uszy, ale energia, słownictwo no i cała osobowość Remigiusza Rączki wywołuje mój uśmiech 


"Skradziona Córka" Lucy odnajduje swoją matkę która jest diametralnie innym człowiekiem, dzieli je chyba wszystko. Czy w takiej sytuacji możliwe jest nawiązanie i utrzymywanie więzi? To też film o wartościach...


Selfmastery.pl wartościowy kanał o filozofii, psychologii i rozwoju. Wiele razy polecałam tutaj ten wartościowy kanał.

 Turkusowa suknia / Le bleu du caftan (2022) 
Mina i Halim są małżeństwem, prowadzą zakład krawiecki. Ona jest temperamentną kobietą obsługuje klientów a on jest krawcem. Interes idzie na tyle dobrze że przyjmują młodego przystojnego praktykanta imieniem Youssef. 

Tempo filmu jest takie spokojne, mimo dość trudnej tematyki jest tutaj wiele ciepła i serdeczności. Pozostaje pytanie o to czy i na ile człowiek jest mono a na ile poligamiczny. To co dla jednej osoby jest patologią u kogoś innego jest do zaakceptowania, mocno mnie pewne podejście i cała sytuacja zdziwiły. 

U nas kolor czarny jest kolorem żałoby wiem że są kraje gdzie taką funkcję pełni biała barwa ale w pierwszym momencie było to dla mnie dziwne. W całym filmie nie ma chyba żadnych urządzeń są relacje ktoś na kogoś czeka, przychodzi a jak dzwoni to dzwonkiem przed drzwiami. To film o relacjach uczuciach, dla niektórych może wydawać sie nudny. 

"Tylko kochankowie przeżyją." Film o relacji pary wampirów, to co mnie ujęło to klimat, zdjęcia...



"Uciekaj" horror inteligentny. Czarnoskóry mężczyzna wraz ze swoja ukochaną jadą w odwiedziny do jej rodziców.

"Ukojenie" obdarzony nadprzyrodzonymi zdolnościami ekscentryczny doktor pomaga w schwytaniu seryjnego mordercy. 


"Włoskie Wakacje" ojciec z synem wyruszają do Włoch, przyjemne zdjęcia Toskanii, fajna kreacja Liama Neesona który gra ekscentrycznego ojca. Kreacja mnie nie raz rozbawiła, klimat przyjemny... prawda rodzinna stanowi kontrast, no ale film fajny


Wather. Czasem coś wiemy, czujemy nawet mimo że jest to sprzeczne a jednak to coś nie daje spokoju. Julia wraz z ukochanym przeprowadzają sie do innego kraju. On całymi dniami zajęty pracą, a ona ma dużo wolnego czasu więc bawi się w prywatne śledztwo... film klimatyczny z dreszczykiem.



Zajadłość. Jeden z lepszych filmów jakie widziałam w życiu Niezłomna, pracowita Melinda i Robert to para która może nie powinna nią być? Melndę poznajemy gdy trafia do gabinetu terapeutycznego. Z opowieści dowiadujemy się jak wspierała męża, inżyniera próbującego sprzedać innowacyjny projekt. 


"Za Wszelką Cenę" Hilary Swank wciela się w rolę wizjonerki która prosi trenera o pomoc gdyż marzy sie jej kariera bokserska. Potrzebuje dobrego trenera. Czy dobry trener, i ciężka praca to gwarant sukcesu? Gdy jest determinacja Film Clinta Eastwooda nie jest lekki, wzrusza, zapada w pamięć

"7 Uczuć" Film Marka Koterskiego to kontynuacja opowieści o dysfunkcyjnej rodzinie wysoko funkcjonującej. Mlody meżczyzna idzie na terapię i opowiada o swoim życiu, rodzinie, uczy się nazywać uczucia. Byłam w kinie na tym filmie, piękne zdjęcia, alegorie zrobiły na mnie mega wrażenie. Nie jest to film najprzyjemniejszy ale potrafiący dać do myślenia.


Oczywiście że kanałów i godnych plecenia produkcji znalazło by sie więcej, może coś dodasz od siebie....

Na koniec chciałam przypomnieć o "cukiereczkach"

klik

Mianowicie by skutecznie sie zgłosić należy zostawić komentarz wg wzoru:


Obserwuję jako:

Idealne, pyszne śniadanko (sposób, przepis...):

Przeczytane prze zemnie komentarze zawierają jedynie odpowiedź na pytanie. Jeśli ktoś ma ochotę to proszę wg powyższego wzoru komcia ostawić.

19 komentarzy:

  1. Father, Notatki o skandalu, Historia mojej żony - są mi dobrze znane. Zainteresował mnie kanał popularnonaukowy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam z tych filmów jedynie "Włoskie wakacje". Całkiem przyjemnie się oglądało, widoki niesamowite :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dom z piasku i mgły oglądałam dawno temu i mało co pamiętam, chętnie sobie ten film odświeżę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Szczerze mówiąc, mam co nadrabiać 😉

    OdpowiedzUsuń
  5. Kilka filmów już widziałam, jak "Projektantka", czy "Włoskie wakacje", mam w planach "Father" i na pewno jeszcze coś wybiorę z Twoich propozycji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Z Twojej listy znam jedynie Instytut Etykiety. Bardzo dużo mam do nadrobienia. Anne 18.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja znam Za wszelką cenę i oglądam w tv pana Raczkę. Dobrze wiedzieć że ma swój kanał na YT. Dzięki za podpowiedzi co obejrzeć, chętnie się rozejrzę za tymi tytułami. Serdecznie pozdrawiam 🙂

    OdpowiedzUsuń
  8. Dużo tych poleceń, większość znam i bardzo mi się podobała :)
    Na YT oglądam jedynie kanały o urządzaniu wnętrz, typu Wnętrza Zewnętrza, bardzo mnie inspirują:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że mam sporo braków, na YT praktycznie niczego nie oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Niebywałe, ale z tytułów, które wymieniłaś znam tylko jeden "Projektantka". Kilka jednak mnie zainteresowało, trzeba by obejrzeć .

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe zestawienie. Kilka tytułów znam bardzo dobrze. Część mam wrażenie, że widziałam ale zupełnie nie pamiętam. Kilka mnie zainteresowało i chętnie zobaczę

    OdpowiedzUsuń
  12. Sporo fajnych propozycji. Trochę już znam, a z reszty skorzystam. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne zstawienie. Mam ostatnio mało czasu na oglądanie, ale może się skuszę na jakąs Twoją propozycję

    OdpowiedzUsuń
  14. Ileż ciekawych propozycji! Już zanotowałam kilka, które chcę poznać. Jak dobrze, że do Ciebie zajrzałam. Po prostu MAMA

    OdpowiedzUsuń
  15. Na kilka propozycji się na pewno skuszę w wolnej chwili.

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne zestawienie filmów i kanałów na YouTube!

    OdpowiedzUsuń
  17. Jest w czym wybierać! Ja chcąc/nie chcąc na YouTube oglądam głównie kanały młodzieżowe (muszę wiedzieć co aktualnie oglądają moje córki)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gdzie Śpiewają Raki - mam tę książkę na półce i tylko czeka na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  19. Ciekawe polecajki. Ja ostatnio nie mam niestety czasu na oglądanie

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!