piątek, 26 maja 2017

Lubisz boczniaki?

Ja mam do nich słabość... udało mi się niedawno kupić okazyjnie te smaczne grzyby.... 1,24 za tackę 250g to okazja gdyż normalnie koszt takiego opakowania boczniaków to około 4- 5 złotych. Jakiś czas temu kupowałam w Biedronce za 3,99- produkt znalazłam gdzieś w lodówkach.
Okazyjna cena: 1,24/250g - sprawiła  że skusiłam się na kilka tacek... po drodze kupiłam czosnek świeży i boczuś <3 wędzony rzecz jasna. Gdy przyszłam do domu zdałam sobie sprawę że przez moje łakomstwo teraz mam trochę zabawy... najbardziej nie lubię obtaczać w bułce i jaju.. zabawy trochę jest a zjada sie tak szybko.... przyjemność z jedzenia warta była zabawy



Składniki:


1) boczniaki
2) boczek
3) czosnek jak kto lubi, ja lubię to wrzucam dwa ząbki czasem trzy
4) jajka
5) przyprawy kak ktoś lubi, sól
6) bułka tarta
7) tłuszcz do smażenia

Myjemy grzybki, kroimy boczuś.
Jajko, czosnek sól, czy ewentualne przyprawy (ja spróbowałam z kawałkiem czerwonej papryki, może kiedyś zieloną pietruszkę wrzucę) blendujemy, ja lubię jak sie taka pianka zrobi:)
Potem przelewamy całość do talerzyka i obtaczamy grzybki, potem w bułce tartej. Jak schabowy.
Na patelnie wkładamy boczuś potem boczniaki i smażymy z obu stron.


Wykładamy danie na talerz wyłożony ręcznikiem papierowym który wchłonie nadmiar tłuszczu. Boczuś uwielbiam bo bardzo dobrze komponuje mi się z tym daniem, zblendowany czosnek dodaje tu takiej świeżości subtelnej, oczywiście pokrojone ząbki jak kto woli można podsmażyć na patelni ale smak już nieco inny jest.


Bardzo lubię tak zrobione boczniaki które tak mi (i nie tylko) smakują tak że znikają bardzo szybko:) szkoda że zmywanie i cała "zabawa" nie trwa tak szybko, niemniej jednak co jakiś czas robię taką przyjemność:) boczniaki zajadam z boczusiem jako posiłek,
Takie danie fajnie sprawdzi sie jako przekąska lub danie obiadowe z ziemniaczkami i surówkami wszystko zależy kto co lubi;)
A Ty lubisz boczniaki?

76 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam, ale ogólnie nie lubią grzybów

    OdpowiedzUsuń
  2. Nigdy nie jadłam boczniaków; nie wiem w sumie dlaczego ;

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nie miałam jeszcze okazjii zjesć boczniaków :) Buziaki

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię a twoja propozycja brzmi pysznie :-)
    Tez nie lubię tego obtaczania, bo przyjemność potem trwa za krótko :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przyznam, że nigdy ich nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem fanka boczniaków.. choć generalnie BARDZO lubię grzyby! Za marynowane dam się pokroić. ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię.
    Bardzo fajny przepis.
    Zjadłoby się.
    Pozdrawiam :) Megly (megly.pl)

    OdpowiedzUsuń
  8. Choć lubię grzyby tych jeszcze nie próbowałam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. ależ mi narobiłaś apetytu na boczniaki! mniam.
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  10. szczerze mówiąc nigdy nie jadłam boczniaków, średnio lubię grzyby

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo lubię boczniaki :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak byłam małą to jadłam, teraz jakoś nie wiem, okazji nie ma ;

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo lubimy wegańskie flaczki z boczniaków :P Ale w takiej formie też nam smakowały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a to dobrze kojarzyłam że z boczniaków sie flaczki wegańskie robi

      Usuń
  14. kanie tak moja mama robi ;) Ja grzybów nie jem, mój żołądek nawet pieczarki źle trawi :(
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja jakoś niespecjalnie przepadam za grzybami.

    OdpowiedzUsuń
  16. Oj... ja również mam do nich słabość! Mogłabym je jeść bez końca :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam boczniaki :) I zawsze kupuję je na promocji... ;) Wtedy to od razu dobry kilogram ;) I jem je w panierce lub z dużą ilością cebuli duszone w sosie sojowo - pomidorowym. Pychota!

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie jadłam i jestem ciekawa jak smakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Boczniaki z boczkiem? Tak to jeszcze nie jadłam 😜

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja najbardziej lubię boczniaki smażone w panierce tak jak schabowe - niebo w gębie:)

    OdpowiedzUsuń
  21. ciekawe danie - ale ja narazie nie mogę smażonego :/
    mimo to przepis zapisuję może kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Osobiście boczku bardzo nie lubię w żadnej postaci :P Ale boczniaki tak, chociaż wolę sowy, szkoda że tylko jesienią są :(

    OdpowiedzUsuń
  23. Boczniaki raz na jakiś czas lubię zjeść :) Ale Twoje połączenie boczku i boczniaków zaskoczyło mnie i zainteresowało :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Uwielbiam! Narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja chyba boczniaków nigdy nie jadłam (ogólnie grzybów unikam) i ta kompozycja jest całkiem nie dla mnie, ale wygląda ciekawie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Muszę takie zrobić. Bardzo lubię boczniaki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. polecam:) jak parzę na ten przepis to znowu łapię smaka

      Usuń
  27. Lubię :)
    W zeszłym roku mieliśmy balot do samodzielnej hodowli w piwnicy i wyszły nam piękne grzybki :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Your recipe is great. I'll try it definitely!

    OdpowiedzUsuń
  29. Jakoś nie przepadam za boczniakami.

    OdpowiedzUsuń
  30. Nigdy jeszcze nie jadłam boczniaków :O Ale chętnie to zmienię!

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!