piątek, 23 marca 2018

Kształt Wody


Kształt wody z 2017 roku w reżyserii Guillermo del Toro to wielokrotnie nagradzane dzieło:

Oscar za najlepszy film, za reżyserie, za muzykę, za scenografie,
Złote Globy za reżyserie, za muzykę

Oraz wiele innych nagród.... Mnie nie nagrody ale znajomy zaciekawił filmem i zobaczyłam trailer....


No i stwierdziłam że muszę go obejrzeć... co za klimat, kolory...
Nominowana do Oscara w kategorii najlepsza aktorka pierwszoplanowa Sally Hawkins wcieliła się tu w rolę sprzątaczki niemowy.... której życie płynie samotnie: praca w tajnym rządowym laboratorium, ploteczki z koleżanką, i choć co prawda jest dość dobry przyjaciel to jednak Eliza Esposito jest samotna...


Film ogląda sie przyjemnie: ładne kolory, klimat dominująca aura tajemniczości to wszystko płynie sobie swoim tempem. Całość wydarzeń osadzona w czasach zimnej wojny. Samotna sprzątaczka która w pracy poznaje swoją.... miłość... jest nią potwór.... love story z nieludzką istotą, nagość i bliskość wzbudziły we mnie niesmak, zwyczajnie.
W Filmie były sceny trzymające w napięciu, był moment gdzie sie wzruszyłam.... słyszałam opinie że jest to pięknie zrealizowana baśń dla dorosłych i mogę przyznać częściowo racje: faktycznie oko i ucho podczas seansu zostaje pieszczone, są momenty trzymające w napięciu by pod koniec.... a może ktoś ma ochotę zobaczył ten film? A może ktoś już go widział?

57 komentarzy:

  1. Słyszałam o tym filmie , ale nie widziałam, ostatnio nie mam czasu na nic ...
    Jeżeli możesz to daj mi namiary na te firmę od pcheł..
    Przyda się , bo zwierzaków mam za dużo :-))
    Dziękuję za pamięć :-)
    klubkotajasna8@gmail.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie kręcą mnie oscarowe filmy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rozumiem, mnie też nie ale trailer mnie zaciekawił:)

      Usuń
  3. Nie oglądałam jeszcze tego filmu.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie ten film intryguje... wybieram się i do kina dotrzeć nie mogę. :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Usłyszałam, ze film zdobył Oskara i z ciekawości chciałam przekonać się co to za film.... zrobiłam do niego dwa podejścia i nie dałam rady. Nie podoba mi się i nie będę dalej się z nim "męczyć".

    OdpowiedzUsuń
  6. Tytuł mi się podoba, ale ta nieludzka istota z Twojego opisu mnie zniechęca;).

    OdpowiedzUsuń
  7. nie słyszałam o tym filmie, ale zachęciłaś mnie do seansu :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Widziałam tylko urywki i recenzje. Myślę, że to nie do końca film w moim typie...

    OdpowiedzUsuń
  9. Lovely post dear! Have a great weekend! xx

    OdpowiedzUsuń
  10. Słyszałam o nim ciekawe opinie ale osobiście nie widziałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. oglądałam ten film na początku tygodnia, ja się nie wzruszyłam ale mnie też się podobał.

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie słyszałam o nim..tytuł wydaję się interesujący :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczerze mówiąc, to nie jest chyba film dla mnie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No tak nie ma uniwersalnego filmu dla wszystkich i każdego z osobna:)

      Usuń
  14. Widziałam tylko zwiastun filmu, ale bardzo bym chciała obejrzeć Kształt Wody. Po prostu ciekawi mnie cała przedstawiona historia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. historia historią ale miła muzyka no i wizualne strona mi sie podobały

      Usuń
  15. Nie widziałam, ale zaintrygowałaś mnie, chętnie zobaczę :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Jeszcze nie oglądałam tego filmu, ale z tego co piszesz zachęciłaś mnie do obejrzenia :)
    Pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie widziałyśmy jeszcze, ponieważ zniechęciły nas koleżanki, które widziały film i stwierdziły, że był, cytat: "beznadziejny" :P

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja widziałam. Podobał mi się. Ale powiem Ci, że większe wrażenie zrobił "Trzy billboardy za Ebbing, Missouri". Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. słyszałam że jest super - muszę go w końcu zobaczyć, ponoć petarda film:)

      Usuń
  19. Ciągle zabieram się za obejrzenie tego filmu, ale jakoś nigdy mi nie wychodzi.
    Pozdrawiam
    My blog

    OdpowiedzUsuń
  20. Zaciekawiłaś mnie tym filmem.

    OdpowiedzUsuń
  21. Film do zobaczenia w wolnej chwili...
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  22. ostatnio brak czasu na wszystko, a tym bardziej film :P

    OdpowiedzUsuń
  23. To prawda - zwiastun bardzo intrygujący! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Oglądałam go i był całkiem dobry :) mojemu się nie podobał :P

    OdpowiedzUsuń
  25. Widziałam i bardzo mi się podobał, choć gdy wręczali Oscary kibicowałam "Trzem billboardom...". ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Spodobało mi się kilka scen ale ogólnie u mnie brak zachwytów nad nim. Lepszy dla mnie był 3 bilbordy... :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Nie oglądałam jeszcze, ale skoro dobry to pewnie się skuszę :)
    Pozdrawiam Justyna z wszystkococzytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo fajna recenzja. Filmu nie widziałam, ale jestem teraz mocno zaciekawiona :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Film się dobrze zapowiada tylko ta bliskość ze stworem...

    OdpowiedzUsuń
  30. Jeszcze nie widziałam, ale planuję obejrzeć, po pierwsze, bo "Labirynt Fauna" tego reżysera był świetny, a po drugie z powodu głównej aktorki, którą znam z innych filmów np. ("Perswazje") i uważam, że jest wspaniała.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!