piątek, 27 października 2023

Filmowo, produkcje wywołujące łzy....

 Cóż, chciałam by było filmowo ale niczego nie udało mi się zobaczyć więc pomyślałam o filmach które prowokują łzy, część z filmów znam a inne... w każdym razie, zapraszam:


Znachor ( stary) opis: "Zrozpaczony po rozstaniu chirurg zostaje pobity i okradziony. W wyniku urazu traci pamięć."

Requiem dla snu: "Historia czwórki bohaterów, dla których używki są ucieczką przed otaczającą ich rzeczywistością." W tym filmie chyba każdy jest uzależniony....

Uwierz w ducha, opis: "Zastrzelony na ulicy Sam wraca do swojej ukochanej jako duch, by ostrzec ją przed zagrożeniem." Jest ckliwie, romantycznie jest mrocznie, jest... no zdużo emocji...

Mój Przyjaciel Hachiko zarówno anglojęzyczna jak i azjatycka wersja obie wzruszają. Historia autentyczna pokazująca przyjań nauczyciela akademickiego i psa rasy Akita... ahhhh cóż za historia, warto zobaczyć film.

Zielona Mila opis: "Emerytowany strażnik więzienny opowiada przyjaciółce o niezwykłym mężczyźnie, którego skazano na śmierć" 

 Skazany na bluesa. Historia życia Ryszarda Riedla, jednego z najwybitniejszych polskich muzyków, który szukał wolności poprzez swoje utwory.

Cud w celi nr 7 opis: Niepełnosprawny intelektualnie mężczyzna, któremu odebrano córkę, trafia do więzienia i musi udowodnić, że został niesłusznie oskarżony o zabicie dziecka dowódcy.

Dom z piasku i mgły Kathy traci dom. Cały film to zmagania sie bohaterki z przeciwnościami... czułam bezradność, łzy płynęły...  


Siedem dusz. opis: "Mężczyzna przedstawiający się jako urzędnik podatkowy pojawia się w domach siedmiu śmiertelnie chorych dłużników, by sprawdzić jakimi są ludźmi. Ma dla nich niezwykły dar."





Bez mojej zgody: "Sara i Brian podejmują decyzję o leczeniu poważnie chorej córki. Relacje rodzinne ulegają znacznemu pogorszeniu, gdy młodsza z sióstr odkrywa tajemnicę związaną z jej narodzinami.
Dom dusz"

"Gwiazd naszych wina" opis: "Cierpiąca na raka tarczycy Hazel za namową rodziców idzie na spotkanie grupy wsparcia. Poznaje tam nastoletniego Gusa, byłego koszykarza z amputowaną nogą."

Król lew mały ciekawski Simba zapuszcza się w mroczne rejony, ta wyprawa ma baaardzo smutną konsekwencje.... no chyba każdy zna ta bajkę.... noooo...

 Życie za życie "Walczący o zniesienie kary śmierci profesor teksańskiego uniwersytetu, David Gale, zostaje aresztowany za zgwałcenie i zamordowanie koleżanki."

Johnny opis: "Oparta na prawdziwej historii opowieść o miłości do świata i drugiego człowieka oraz o tym, że każdy zasługuje na drugą szansę. Gdy Patryk dostaje ją od ks. Jana Kaczkowskiego, nie podejrzewa nawet, jak odmieni to jego życie".

Pogorzelisko opis: "Zgodnie z ostatnią wolą matki bliźnięta Simon i Jeanne wyruszają na poszukiwanie swojego ojca i brata, by dostarczyć im zapieczętowane listy." 


Chłopiec w pasiastej piżamie: "Ośmioletni syn niemieckiego oficera SS zaprzyjaźnia się z żydowskim chłopcem przebywającym w obozie."

Nostalgia anioła Widziałam "Nostalgię Anioła" nie raz i za każdym razem wywołuje emocje. Historia morderstwa 14-letniej Susie Salmon   Z jednej strony tragiczny obraz obnażający najgorsze instynkty... z drugiej wizualne przedstawienie, efekty specjalne, takie jakieś ciepło bijące od samej głównej bohaterki jej emocje, tragedia rodziny i funkcjonowanie rodziny przed i po zniknięciu Susie. Mamy tutaj dwie rzeczywistości to co dzieje sie na ziemi czyli rodzina ale nie tylko... z drugiej mamy Susie w innej już rzeczywistości. "Nostalgia Anioła" to może nie jest najlepszy tytuł ale film naprawdę zacny! Jak nie lubię Fantasy tak tutaj ta część fajnie współgra powodując że oczy są wilgotne... Dobry film, świetnie zrobiony!
Gdzie śpiewają raki Ból dziecka z rodziny dysfunkcyjnej to temat który jest trudny tak bardzo że rozrywa mi serce. Dwoje ludzi powołując na świat żywą istotę są winni jej opiekę, miłość.... powinni wyposażyć ją we wszystko co potrzebne do dorosłego życia. A co jeśli rodzice sami nie mają by dać? To taki rodzaj pokoleniowej sztafety, ale to osobny temat. 
Opuszczenie najpierw emocjonalne potem fizyczne małej dziewczynki o imieniu Kaya to niesprawiedliwość ale też nie jedyny problem. Kaya jest też ofiarą ostracyzmu... bezimienna dziewczyna z bagien... jak ją nazywają mieszkańcy małej miejscowości. Osamotniona chyba nigdy nie miała dzieciństwa, a jednak jakoś udało się jej przetrwać w domu o który dba sama. Mimo że jej samotne surowe życie nie jest łatwe to znalazła życzliwych ludzi. Jak dla mnie to trochę bajeczka i wyciskacz łez niż melodramat, ale w ładnej oprawie mamy tutaj miłe dla oka obrazy natury, bohaterka zadbana ale kryje w sobie tajemnicę, jednak czy ona jest tutaj najważniejsza...


Pewnie znalazłabym więcej tytułów, a może Ty dodasz do listy coś od siebie? Znasz którąś z powyższych produkcji... myślę że tak, część to słynne obrazy.

A na koniec oof top czyli mega ciekawa rozmowa z profesor prawa i kryminolog, kierownik Ośrodka Badań Handlu Ludźmi na Wydziale Nauk Politycznych i Studiów Międzynarodowych Uniwersytetu Warszawskiego. którego mogę słuchać i słuchać.... jestem pod wrażeniem... to już druga rozmowa. Uczony zajmuje sie tematyką przestępczości handlu ludźmi....



16 komentarzy:

  1. Większość z tych filmów znam i uwielbiam oglądać. Resztę na pewno obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne pytanie: wolność czy bezpieczeństwo?
    Do powyższej listy od siebie dodam: "Ysbani" oraz "Między piekłem a niebem".

    OdpowiedzUsuń
  3. Niektórych nie widziałam, ale z prawie całą listą się zgadzam - wzruszające!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużą część znam i zgadzam się z Twoją oceną.
    Radiomuzykant-ka

    OdpowiedzUsuń
  5. Zielona mila to mój ulubiony:-)
    jotka

    OdpowiedzUsuń
  6. Kilka z tych film ow widziałam, ale zielona mila to jest to! Uwielbiam ten film

    OdpowiedzUsuń
  7. Siedem dusz to piękny film. Mój numer jeden wzruszających filmów to Szkoła uczuć.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chłopiec w pasiastej piżamie, oglądałam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy, ale to przenigdy nie płakałam na żadnym filmie. Nawet jako dziecko, nie uroniłam łzy przy słynnej scenie z Króla Lwa. Chyba jestem zmutowana.
    Z filmów, które wymieniłaś, wydaje mi się, że najbardziej lubię właśnie "Znachora". I w tym miejscu, muszę jeszcze wspomnieć o "Doktorze Żywago" - w tym przypadku film, ale przede wszystkim książka - to czyste złoto.
    "Chłopiec w pasiastej piżamie" - jeden z bardzo nielicznych filmów, które oglądałam więcej, niż raz. Szczególne wrażenie zrobiła na mnie postać Pawła.
    Pamiętam, że bardzo podobała mi się "Zielona Mila" i "Requiem dla snu", aczkolwiek oglądałam je wieki temu.
    Pozostałe filmy - część obejrzałam, nie zrobiły na mnie wrażenia i rozmyły się w mojej pamięci, części nie znam, ale chętnie obejrzę.

    OdpowiedzUsuń
  10. mój przyjaciel Hachico - ryczałam na tym jak bóbr...

    OdpowiedzUsuń
  11. Część filmów widziałam...

    Dodałabym jeszcze "Ostatni Samuraj".

    OdpowiedzUsuń
  12. Widziałam wszytskie powyższe. Dodałabym jeszcze kilka, u mnie zielona mila, lista Schindlera, od wczoraj także raport Pileckiego. Polecam. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  13. Widziałam większość z tych filmów i faktycznie na wielu się wzruszyłam. Z bajek Disneya wzruszam się ponadto na Pocahontas, a z filmów fabularnych to na przykład Szkoła uczuć

    OdpowiedzUsuń
  14. Znam większość z tych filmów. Ostatnio byłam w kinie na nowych produkcjach. Warto było.

    OdpowiedzUsuń
  15. Większość oglądałam, kilka nawet wielokrotnie, więc również polecam. Gosia B.

    OdpowiedzUsuń
  16. Niektóre z nich oglądałam.
    Ostatnio bardzo podobało mi się Święto ognia.

    OdpowiedzUsuń

Cieszy mnie że tu jesteś, proszę zostaw ślad po sobie. Wspólnie dbamy o miłą atmosferę tutaj i szanujemy sie wzajemnie, dla tego nie pisz wielkimi literami, nie SPAMuj, nie zostawiaj linków do siebie. Nasze zdania mogą się różnić, ale zachowujemy kulturę i dobry smak.
Komentarze: propozycje wspólnej obserwacji, łańcuszki, autoreklamę (z linkami) i teksty nie na temat usuwam. Ja szanuję Ciebie, więc proszę szanuj mnie, a odwiedzę Cię gdy tylko będę mogła.
Bardzo mnie ucieszy gdy dołączysz do zacnego grona moich obserwatorów.
Życzę przyjemności!